تعداد نشریات | 46 |
تعداد شمارهها | 1,415 |
تعداد مقالات | 12,516 |
تعداد مشاهده مقاله | 14,270,263 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 13,810,350 |
ارزیابی مولفه های تاثیرگذار عوامل کالبدی مشارکت اجتماعی در معماری مجموعه های اردوگاهی دانش آموزی | ||
مطالعات توسعه اجتماعی ایران | ||
مقاله 5، دوره 9، شماره 4، پاییز 1396، صفحه 69-82 اصل مقاله (1311 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
نسترن عبداله پور1؛ جمال الدین سهیلی ![]() | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد معماری،گروه معماری، دانشکده معماری و شهرسازی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
2دکتری معماری، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گروه معماری، دانشکده معماری و شهرسازی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
چکیده | ||
اردو، فعالیتی سازمان یافته، نظاممند و هدفمند است که به صورت گروهی با برنامههای معین، تحت نظارت و هدف مربی در محیطی خارج از مدرسه و بیرون از محدوده فعالیتهای روزمره و در فضایی کاملاً متنوع، مساعد و بانشاط و با هدف تربیت و سازندگی برگزار میگردد. یکیازمهترینعواملیکهبهتداوم حیاتبشرکمککرده،همکاریومشارکت میانانسانهاست، هدف تحقیق شناسایی مولفههای تاثیرگذار عوامل کالبدی مشارکت اجتماعی در معماری مجموعههای اردوگاهی دانشآموزی است و این خود امریاست اجتماعی و فرهنگی، تعیینکننده روابط و رفتارهای فردی در گروههای اجتماعی که میتواند خود به عنوان عاملی اصلی شکلگیری رفتار اجتماعی باشد. روش تحقیق حاضر پیمایشی میباشد و پرسشنامه ابزار گردآوری اطلاعات است و روش استدلال استقرایی است. جامعهآماری از بین کودکان 11، 12 و 13 سال میباشد که پاسخگوی سوالات پرسشنامه میباشند. تحقیق حاضر با استفاده از نرمافزار تحلیلی21 spss به آنالیز پاسخها پرداخته و در نهایت با توجه به مولفههای تاثیرگذار بر مشارکت اجتماعی همچون؛ ایجاد حستعلق فرد به مکان، تبدیل ذهنیت به عینیت و وحدت در ساخت فضاهای جمعی به معماری مشارکتی در مجموعههای اردوگاهی دانشآموزی و رضایت مدار دست خواهد یافت. | ||
کلیدواژهها | ||
اردوگاه دانش آموزی؛ مشارکت اجتماعی؛ معماری جمعی؛ ذهنیت و عینیت | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 166 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 130 |
||