تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,232 |
تعداد مقالات | 20,476 |
تعداد مشاهده مقاله | 25,295,582 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 22,947,657 |
تدوین نشانگان رویکرد حل مسئله برای ارزشیابی برنامه درسی رشته مدیریت دولتی و اجرای آن در دانشگاه آزاد اسلامی | ||
خطمشیگذاری عمومی در مدیریت | ||
مقاله 15، دوره 7، ویژه نامه 1395، اسفند 1395، صفحه 215-232 اصل مقاله (2.61 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رستم قره داغی 1؛ طهماسب کاوسی2 | ||
1عضو هیت علمی- مدیر گروه | ||
2گروه مدیریت، واحد میانه، دانشگاه آزاد اسلامی، میانه، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده زمینه: این مطالعه نشانگان مهم برنامه درسی مبتنی بر حل مسئله را معرفی کرده است. هدف: پژوهش آمیخته اکتشافی حاضر با هدف تدوین نشانگان برنامه درسی مبتنی بر حل مسئله بر اساس الگوی کلاین (1991) برای ارزشیابی کیفیت برنامه درسی رشته مدیریت دولتی بر اساس نشانگان تدوین شده انجام شده است. روش: ابتدا در مرحله کیفی، از طریق مصاحبه با خبرگان، 36 نشانگر برای عناصر نه گانه الگوی کلاین (1991) تأیید شد. سپس در مرحله کمی، با استفاده نشانگان تدوین شده، پرسشنامه ای تهیه و توسط 92 تن از استادان رشته مدیریت دولتی تکمیل شد. یافته ها: کاربست مجموعه تدوین شده در ارزشیابی برنامه درسی رشته مدیریت دولتی حاکی از آنست که اهداف، محتوا، راهبردهای یاددهی ـ یادگیری، مواد و منابع، فعالیت های یادگیری، ارزشیابی، گروه بندی، زمان آموزشی و فضای آموزشی مورد نیاز در این رشته نامطلوب هستند. نتیجه گیری: به منظور ایجاد انگیزه و توجه به برنامه های درسی مبتنی بر حل مسئله، مطالعات ارزشیابی بیشتری در سایر رشته ها و زمینه ها باید انجام شود. کلید واژه گان: ارزشیابی کیفیت، برنامه درسی، رویکرد حل مسئله، عنصر، نشانگر، رشته مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد | ||
کلیدواژهها | ||
کلید واژه گان: ارزشیابی کیفیت؛ برنامه درسی؛ رویکرد حل مسئله؛ عنصر؛ نشانگر؛ رشته مدیریت دولتی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 214 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 200 |