- آشوری، داریوش (۱۳۸۰)، تعریف ها و مفهوم فرهنگ، تهران: انتشارات آگاه.
- ابزری، مهدی و صمدی، سعید و تیموری، هادی.(1387)."بررسیعواملمؤثربر سرمایهگذاریدرسهامدربورساوراقبهادار"، جستارهای اقتصادی، س5، ش10،پاییز و زمستان،137-162.
- امیدوار، علی رضا و صفرلکی، ابراهیم (۱۳۹۵)،"حرکت به سمت مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت بانکداری کشور"، تهران: پژوهشکده موسسه علوم بانکی.
- پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی (۱۳۸۱)،گزارش هم اندیشی مبانی فرهنگی توسعه، همایش چالش ها وچشم اندازهای توسعه ایران، تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی.
- پیری سارمانلو، اژدر (۱۳۹۴)،"سبک زندگی ایرانی اسلامی الگوی اعتدال و زندگی"، نشریه پژوهش ملل، شماره۱:۵-۱.
- جونز،چارلز(1386)، مدیریت سرمایه گذاری،ترجمه رضاتهرانی وعسگرنوربخش ، تهران:انتشارات نگاه دانش.
- روح الامینی، محمود (۱۳۷۲)، زمینه فرهنگ شناسی، تهران: نشرعطار.
- سریع القلم، محمود (۱۳۸۰)، عقلانیت وآینده توسعه ایران، تهران: نشرمرکز پژوهش های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه.
- شعبانی، رضا (۱۳۶۹)، مبانی تاریخ اجتماعی ایران، تهران: نشر قوس.
- صالحی امیری، سیدرضا و مطهری نژاد،سیدمجید(۱۳۸۹)، درامدی برمسئولیت های فرهنگی اجتماعی بنگاه ها و سازمان ها در ایران، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
- صالحی امیری، سیدرضا و مطهری نژاد، سیدمجید(۱۳۹۱)، "ارتقای مسئولیت اجتماعی شرکت ها با رویکرد اسلامی"، پژوهشنامه مسئولیت اجتماعی سازمان ها، شماره۳:۵۰-۹.
- صالحی عمران، ابراهیم؛ثابتی عبدالحمید و حسن زاده، سودابه (۱۳۹۱)،"بررسی اهمیت شاخص های مسوولیت اجتماعی شرکت ها در مراکز صنعتی و دانشگاه ها"، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، شماره۲:۳۱-۲۶.
- صدر، سیدمحمدباقر(۱۳۴۸)، اقتصادما، بررسی هایی درباره مکتب اقتصادی اسلام.قم: انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
- عزیزی، شهریار (۱۳۹۵)، روش پژوهش در مدیریت، تهران: انتشارات سمت.
- قرآن کریم
- مسعودی فر، جلیل(۱۳۸۲)،"حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و زمینه جهانی شدن"، مجموعه مقالات چهاردهمین کنگره دین پژوهان کشور با عنوان جهانی شدن ودین؛فرصت ها و چالش ها، به اهتمام م. ج. صاحبی، قم: نشراحیاگران.
- مشبکی، اصغروخلیلی شجاعی، وهاب (۱۳۸۹)، "بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مسئولیت اجتماعی سازمان"، مجله جامعه شناسی کاربردی، شماره۲۱:۵۶-۳۷ .
- مصباحی مقدم، غلامرضا و جلالی، حسن (۱۳۸۷)،"کاوشی درحکم فقهی شرط های جزایی و تهدیدی در جریمه تاخیر در نظام بانکداری بدون ربا"، پژوهشنامه حقوق اسلامی، شماره۹ : ۵۵-۵.
- مطهری، مرتضی (1364)، بانک و بیمه، تهران: نشر صدرا.
- موحدی، مسعودی(۱۳۸۹)، تعیین ویژگی های فرهنگ ملی – اسلامی، تهران: نشردبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
- موسویان، سیدعباس(۱۳۸۹)، "نظریه های ربا وبهره"، فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاداسلامی، شماره۴ : ۱۰۰-۶۷.
- نقشه مهندسی فرهنگی کشور (۱۳۹۲)، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
- نیکومرام، هاشم و محمدیان ساروی، محسن (۱۳۸۷)، "نقش مدیران در ارتقا مسئولیت اجتماعی از دیدگاه اسلام"، پژوهش نامه مسئولیت اجتماعی سازمان ها، شماره۲: ۱۵۶-۱۲۵.
- همایونفر،سیدمسعود(۱۳۹۵)،ابعادمسئولیت اجتماعی در صنعت بانکداری، تهران: انتشارات پژوهشکده موسسه علوم بانکی.
- هوشیار، یاسر و ابوعلی، غلامرضا (۱۳۹۵)، "هویت فرهنگ ایرانی اسلامی درگلستان و بوستان سعدی"، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات ادبیات؛ عرفان وفلسفه، شماره۱: ۱۳۶-۱۲۳.
- یونسکو (۱۳۷۹)، راهبردهای علمی توسعه فرهنگی، ترجمه م.فاضلی، تهران:نشرتبیان.
- R. Blais & N. Betz.(2002). "A domain- specific risk- attitude scale:Measuring risk perception and behavior", Journal of Behavioral Decision Making, Vol.15, No. 4.
- Carroll, A. (1991) .The Pyramid of Corporate socialResponsibility: toward the moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons, July-August.1-20.
- Choi , D .Y., & Gray. E .R. (2008). Socially responsible entrepreneurs : what do they do to create and build their companies?. Business Horizons Journal .l50 , 341 - 352 .
- Farook, S. (2007).On Corporate Social Responsibility Of Islamic Financial Institutions. Islamic Economic Studies Journal , 15, 31-46.
- Garriga , E., & Mele , D. (2004). Corporate Social Responsibility Theories : Mapping the Territory. Journal of Business Ethics, 53 , 51 - 71 .
- Gray, R., Kouhy, R., & Lavers, S. (1995). Corporate social and environmental reporting: A review of the literature and a longitudinal study of UK disclosure.Accounting, Auditing and Accountability Journal, 8(2), 47–77.
- Labbai MM. (2007).Social Responsibility and Ethics in Marketing. International Marketing Conference on Marketing &Society , 8 , 36 – 63.
- Lee, M. J., & Jang S. C. (2007). Market diversification and financial performance and stability. A study of hotel companies Hospitality Management, 26, 326-375.
- R. (2015). The Corporate socialResponsibility Practices in the Context of Sustainable Development. The case of Romania.Bucharest University of economic studies piata Romana,6, 1279-1285.
- Retab, B. Anis & Mellahi, k. (2011). Market orientation, Corporate Social responsibility, and business performance. Journal of Business Ethics,.99, 3, 307-324.
- Richard Borghesi a, Joel F. Houston, Andy .N.(2014),Corporate socially responsible investments: CEO altruism,reputation, and shareholder interests
- Sharp, .w.f. & G.J. Aleander & J.V. Bailey.(2002). "Dynamic Network Model ofInvestment Control for Quadratic Risk Function", Automation and RemoteControl Journal, Vol. 63, No.2.
- Sungbeen, P., Sujin, S. and Seoki, L. (2017). “Corporate social sponsibility and systematic risk of restaurant firms: The moderating role of eographical diversification”, Tourism Management, 59, pp. 610-620.
- Sitkin, S.B. & A.L. P.(1992). "Reconceptualizing the determinants of risk behaviour",Academy of Management Review, Vol.17.
- Wahba, H. and Elsayed, K. (2015). “The mediating effect of financial Performance on the relationship between social responsibility and ownership structure”, FutureBusiness Journal, DOI: 10.1016/j.fbj.2015.02.001.
- Weber, E. & R. Milliman. (1997)."Perceived risk attitudes Relating risk perception to riskychoice", Management Science, Vol.43, No.2.
- Ye, K. and Zhang, R. (2011). “Do lenders value corporate social responsibility?Evidence from China”, Journal of Business Ethics, 104(2), pp. 197–206.
- Yoon, S. S. and Miller, G.A., (2002),"Cash From operations and Earnings Management in Korea" the International Journal of Accounting, 37(40, 395-412).
|