- اباذری، زینب؛ میرجانیاقدم، اکبر؛ چراغیزنجانی، آزاددخت. (1394). عوامل مؤثر بر مشارکت دانشجویان در فرایند یاددهی-یادگیری از دیدگاه اساتید. فصلنامه علمی پژوهشی توانبخشی، 16(3)، 262-269.
- ابراهیم زاده، عیسی (1382). فرایند یاددهی- یادگیری و دانشگاههای باز و از راه دور آینده. پیک نور، سال اول، شماره دو، صص 3-11.
- ادهمی، اشرف. (1384). ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پژشکی کرمان از دیدگاه اساتید و دانشجویان. فصل نامه گامهای توسعه در آموزش پزشکی. سال2، شماره1، 25-32 .
- ارونسون، ا. (2012) رویکردهایی برای ارتقای یادگیری تأملی (روانشناسی اجتماعی)، ترجمة شکرکن، ح. (1393). چاپ هشتم، تهران، انتشارات رشد، ص 135-110
- آهنچیان، محمدرضا (1388) ، روش شناسی طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان در موسسات آموزش عالی، مورد دانشگاه فردوسی، نشریه آموز عالی ایران، زمستان 1388، دوره 2، شماره 3، صص 15-46.
- بردبار، غلامعباس. (1394). آسیبشناسی فرایند یاددهی و یادگیری از دیدگاه دبیران دبیرستانهای شهرستان فسا. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
- بردبار، نجمه. (1394). بررسی رابطه بین نوآوری دانشگاهی و گرایش دانشجویان به یادگیری مادام العمر با واسطه گری مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری در دانشگاه شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز - دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
- بوعذار، ناصر. (1395). تبیین فرایند یاددهی-یادگیری بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران (تدوین شده خسرو باقری). پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
- ترک زاده، جعفر؛ عبدشریفی، فاطمه (1394)، پیش بینی آمادگی برای تغییر سازمانی براساس ادارک کارکنان بانک از نوع ساختار سازمانی با نقش واسطه گری انسجام سازمانی، مطالعات مدیریت بهبود و تحول،پاییز 1394، شماره 78 .
- ترک زاده، جعفر؛ محترم ، معصومه (1393)، بررسی رابطه نوع ساختارسازمانی دانشگاه و سرمایه اجتماعی گروه های آموزشی با رضایت تحصیلی دانشجویان دانشگاه شیراز، جامعه شناسی کاربردی، شماره اول ، دوره 25، بهار 93، صص 175- 194 .
- ترک زاده، جعفر؛ نکومند، سمیرا (1393)، بررسی رابطه نوع ساختار سازمانی و توان پاسخگویی به محیط؛ مطالعه ی موردی دانشگاه های جامعه علمی کاربردی، فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی.
- ترک زاده، محترم،نهاوندی. مفهومسازی رویکردهای سیستمی عقلایی، طبیعی و باز به مدیریت کلاس درس، فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، ویژه نامه سال 1394.
- ترک زاده، محمدی و ستوده، (1394). تدوین و اعتباریابی نظام جامع یاددهی- یادگیری در آموزش عالی، پژوهش های برنامه ی درسی ((مجله ی علمی پژوهشی))، انجمن مطالعات برنامه ی درسی ایران، دوره ی چهارم، شمار هی دوم، پاییز و زمستان 1393، صص 116-93.
- ترک زاده،محترم، کشاورزی (1395)، بعد شناسی اثربخشی برنامه ی درسی آموزش پزشکی: درونی، بیرونی و نهادی، نشریه توسعه ی آموزش جندی شاپور - شماره16 .
- ترکزاده، جعفر ؛ محترم، معصومه (1392). چارچوبی تحلیلی برای شناسایی مشکلات قابل بروز در مسیر کیفیت و اثربخشی تدریس در آموزش عالی.فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی، (19)5 ، صص 95- 123 .
- جاودانی مقدم، مهدی (1394)، تاملی بر مبانی سیاست خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در اندیشه امام خمینی (ره)، مجله سپهر سیاست، شماره 5، پاییز 1394، صص 99-121 .
- جاودانی و پرداختچی، (1386)، بررسی وضعیت توسعه سازمانی در نظام آموزش عالی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی.
- جعفری، احمد؛ همکاران(1388) ، تاثیر توسعه مالی و آزادسازی تجاری بررشد اقتصادی در ایران، فصلنامه پژوهش های اقتصادی، سال نهم، شماره 4، 21-1.
- جمال الدین، مصطفی؛ آقاحسینی، تقی. (1393). بررسی تطبیقی نقش و روش تربیتی معلمان در فرایند یاددهی ـ یادگیری از دیدگاه جان دیویی و بوعلی سینا. کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی. مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر.
- خدیوزاده، طلعت؛ سیف، علی اکبر و ولایی، ناصر (1383). راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارتباط آن با ویژگی های فردی و سوابق تحصیلی آن ها. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، شماره 4، صص 53-61.
- دولتی، علیاکبر. (1394). شناسایی و اولویت بندی روش های بهبود فرآیند یاددهی – یادگیری مدارس هوشمند در استان سمنان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه سمنان - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- ذوالفقار، محسن؛ مهرمحمدی، محمود (1383). ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس اعضای هیات علمی رشته های علوم انسانی دانشگاههای شهر تهران. دو ماهنامه علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، سال یازدهم، دورهجدید، شماره 6، صص 17-28.
- رخشانی فر، قائمه. (1393). سیر تاریخی رویکردهای یاددهی- یادگیری در ایران پس از تاسیس دارالفنون. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا (س) - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
- رضایی، اکبر (1390). رابطه بین شیوه های یادگیری کلب و سبک های یادگیری هانی و مامفورد با سن و عملکرد تحصیلی دانشجویان. فصلنامه روان شناسی تربیتی، شماره 18، ص45.
- سعیدی سیوکی، منصوره؛ حسین قلی زاده، رضوان. (1392). نگاهی به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی-یادگیری با تاکید بر رویکرد سازنده گرایی. چهارمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران.
- سلیمی، مجید؛ همکاران(1387)، طراحی و ساخت مقیاس مجموع نمرات لیکرت با رویکرد پژوهشی در مدیریت، دانش مدیریت، صص 60-41.
- سهرابی، بابک؛ همکاران (1390)، آسیب شناسی پژوهش های انجام شده در زمینه مدیریت اسلامی با رویکرد فراترکیب، فصلنامه چشم انداز مدیریت دولتی، تابستان 1390، دوره 2، شماره 6، صص 24-9 .
- شاهولی کوه شوری، کامران. (1392). بررسی و تبیین رویکرد یاددهی-یادگیری در پارادایم پیچیدگی و کاربست آن در نظام آموزشی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
- شعبانی ، حسن (1371)، مهارت های آموزشی و پرورشی(روشها و فنون تدریس)، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها.
- شعبانی ورکی، بختیار (1385) ، رهبری دانشگاهی و سرمایه اجتماعی ، رویکرد جامعه شناختی به مدیریت آموزش عالی، مجله اندیشه های نوین تربیتی، شماره 7 و 8، صص 39-58 .
- شکورنیا، الهام ؛ دشت بزرگی(1386)، روند نتایج ارزشیابی اساتید ، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مجله آموزش در علوم پزشکی.
- شهرکی، علی. (1392). امکان سنجی اجرای نظام یاددهی- یادگیری الکترونیکی در مدارس متوسطه از دیدگاه دانش آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه سیستان و بلوچستان - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی .
- صالحی، عمران؛ سالاری، ضیاء الدین. (1392). یادگیری ترکیبی؛ رویکردی نوین در توسعه آموزش و فرآیند یاددهی/یادگیری. دوماهنامه علمی-پژوهشی راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی،5(1)، 69-75.
- صفوی، محبوبه؛ شوشتری زاده، شهناز؛ محمودی ،محمود و یارمحمدیان، محمدحسین (1389). آمادگی خود راهبری در یادگیری و سبک های یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10 (1): 27-36.
- صمدی، معصومه (1391). رابطه بین جهت گیری انگیزشی و راهبردهای یادگیری در تبیین موفقیت تحصیلی. فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره 5، شماره 2، صص 111-105 .
- عابدینی، حسن. (1394). نقش نگرش معلمان نسبت به کاربرد تکنولوژی در صلاحیت ها و مهارت های آنان به جهت کاربست ICT در فرایند یاددهی- یادگیری. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور استان تهران - مرکز پیام نور تهران - دانشکده علوم انسانی.
- عباسی، لیلا . (1391). بررسی میزان مهارت حرفه ای و تخصصی معلمان دوره ی ابتدایی شهر تالش در فرآِیند یاددهی - یادگیری و راه های ارتقاء آن. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور استان تهران - مرکز پیام نور تهران - دانشکده علوم انسانی.
- عبدخدائی، محمد سعید؛ غفاری، ابوالفضل 01389). بررسی میزان استفاده دانشجویان از مهارتهای مطالعه و یادگیری و رابطه آن با وضعیت و سوابق تحصیلی انها. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 11 (2)؛ صص 211-226.
- عزیزی ،نعمت اله، (1387)، بررسی چالش ها و نارسایی های تحصیلات دانشگاهی در حوزهی علوم انسانی تاملی بر نظرات دانشجویان، مجلهی آموزش عالی ایران، سال اول، شماره دوم، پاییز . صص 1-20 .
- عطافر، علی؛ امیری، زینب؛ کاظمی، علی و امیری، یدالـه ( 1392 ،(تاثیر رهبـری معنـوی اسـلامی بـر عملکـرد سازمانی، فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت اسلامی، سال 21 ،شماره 1 ،صفحه 239-219.
- فراستخواه، مقصود(1388)، عوامل و موانع توسعه علوم انسانی در ایران ، مجله فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی، دو ماهنامه شماره سیزدهم، بهمن و اسفند 1388.
- قربانی، راهب؛ حاجی آقاجانی، سعید؛ حیدری فر، معصومه؛ انداده، فاطمه و شمس آبادی، مرضیه (1387). بررسی دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خصوص ویژگی های یک استاد خوب دانشگاهی. مجله علوم پزشکی سمنان، جلد 1، شماره 2، صص 77-84.
- قهرمانی فرد، کامیار. (1391). طراحی و اعتبارسنجی مدل بومی استانداردهای حرفهای معلّمان در محیطهای یاددهی – یادگیری (با تأکید بر برهمکنشهای پیوندی - سینرژیک مولفههای کلاس درس) در مدارس متوسطه دولتی پسرانه شهر تبریز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه ارومیه - دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
- مدهوشی، مهردادو همکاران (1388)، سنجش سرمایه فکری و بررسی رابطه آن با بازده مالی شرکت ها، بررسی حسابداری و حسابرسی، دوره شانزدهم، شماره 57، صص 101-116 .
- مزینانی، علی (1380)، بررسی وضعیت مصرف و تولید اطلاعات علمی از جانب اعضای هیات علمی ، مجله رهیافت، پاییز 1380، شماره 25، صص 217-195 .
- نجات، کوهستانی و رضایی، (1390)، تاثیر نقشه مفهومی بر رویکردهای یادگیری ، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک.
- نجفی، حسین ( 1389 ). نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحول فرایند یاددهی- یادگیری. پیک نور، سال نهم، شماره اول، صص 51 – 59.
- نقی زاده، محمد ؛ همکاران (1393) ، شناسایی و اولویت بندی ریسک های پروژه های همکاری فناوری، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره دوم، شماره 3، صص 9-33 .
- وین اشتاین ،(2007)، تدوین ﭼﺎرﭼﻮﺑﻲ ﺑﺮای راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﻳﺎدﮔﻴﺮی
- Adams, K. A. (2002). What colleges and universities want in new faculty? , Preparing Future Faculty occasional paper. Retrieved may 23, 2004, from http://www.aacu edu.org/pff/pdfs/PFF-Adams.
- August-Brady MM.(2005) The effect of a metacognitive intervention on approach to and self-regulation of Learning in baccalaureate nursing students. J Nurs Educ; 44(7): 297-304.
- Austin, A. E. (2002). Creating a bridge to the future: Preparing new faculty to face changing expectations in a shifting context, The Review of Higher Education, 26, 119-144.
- Barnett, S.M. (2010) Rotation of electromagnetic fields and the nature of optical angular momentum. Journal of Modern Optics, 57 (14-15). pp. 1339-1343. ISSN 0950-0340
- Bell, B.s & Federman,J.E (2013), E-learning in postsecondary education.Fure of children 23(1):165-185
- Boyd D, Goldaber D, Lankford H, Wyckoff J (2007). The effect of certification and preparation on teacher quality. Future Child; 17(1): 45-68.
- Cano, f., (2006). An In-Depth Analysis of the Learning and study Strategies Inventory (LASSI), Education and Psychological Measurement, 66(6): 1023-1038
- Dess, G.G., Lumpkin, G. T., & Covin, J. G.(1997). Entrepreneurial Strategy Making and Firm Performance: Tests of Contingency and Configurational Models. Strategic Management Journal, 18(9), 677-695
- Hoy, W. &Miskel, C. (2013). Educational Administration. U. S. A: McGraw Hill.
- Iureaa, C., Neacşub, I., Saftac, C., Suditud, M. (2011).The Study of the Relation between the Teaching Methods and the Learning Styles – The Impact upon the Students’ Academic Conduct Proscenia Social and Behavioral Sciences 11.pp 256–260.
- Jacobs, J. C., van Luijk, S. J., van der Vleuten, C. P., Kusurkar, R. A., Croiset, G., & Scheele, F. (2016). Teachers’ conceptions of learning and teaching in student-centred medical curricula: the impact of context and personal characteristics. BMC Medical Education, 16(1), 244.
- Kasperaviciute, R (2013). Application of ISO 9001 and EFQM excellence model within higher education institutions: Practical experiences institutions, Social Transformations in Contemporary Society, Vol.1, and Pp.81-92
- Kolb AY, Kolb DA.(2005). The kolb learning style inventory-version3, 1 technical specifications. Experience based Learning system; 18-20.
- Kumar, S., & Bhardwaj, G. N. (2015, October). Effective teaching and Learning process through project based Learning (PBL). In MOOCs, Innovation and Technology in Education (MITE), 2015 IEEE 3rd International Conference on (pp. 325-330). IEEE.
- Leung SF, Mok E, Wong D. (2008) the impact of assessment methods on the learning of nursing students. Nurse Educ. Today; 28(6).pp 711-724.
- Lopes, Ana Lucia & Lanzer, Edgard Augusto (2002)« Data Envelopment Analysis – DEA and Fuzzy Sets to Assess the Performance of Academic Department: A case study at Federal University of Santa Catarina-UFSC», Pesquisa Operational, Vol.22, No.2, p. 217-230
- Mousavi, A., Mares, C., & Stonham, T. J. (2015). Continuous feedback loop for adaptive teaching and learning process using student surveys. International Journal of Mechanical Engineering Education, 0306419015606618.
- Penini, G., & Carmeli, A. (2010). Auditing in organizations: A theoretical concept and empirical evidence. Systems research and behavioral science, 27(1), 37-60.
- Ramirez, C. T., Mendez, M. A. G., & García, L. F. T. (2015). The importance of using models in the teaching and learning process of the nature of light. Momentos de Ciencia, 9(2).
- Ramsey, M., Cavallaro, M., Kiselica, M., & Zila, L. (2002). Scholarly productivity redefined in counselor education. Counselor Education & Super vision, 42.pp 40-57.
- Samad, R. S. A., Wahab, H. A., Othman, A. J., & Ali, S. K. S. (2016). Teachers’ Skill and Information and Communication Technology Integration in Teaching and Learning Process. Advanced Science Letters, 22(8), 2066-2069.
- Sandelowski, M., & Barroso, J. (2006). Handbook for synthesizing qualitative research: Springer Publishing Company.
- Staley &Trinkle(2011), The Dynamic Landscape of Higher Education: The Role of Big Data and Analytics
- Svensson, M., Ingerman, Å. & Berglund, A. (2015). Teaching and learning system thinking in technology. In 29th PATT conference (Pupil’s Attitudes towards Technology) (pp. 404-409). Presses Universitaires de Provence.
- Wilson K, Fowler J. (2005) Assessing the impact of learning environments on students' approaches to learning: Comparing conventional and action learning designs. Assessment and Evaluation in Higher Education; 30(1).pp 87-101.
|