تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,232 |
تعداد مقالات | 20,475 |
تعداد مشاهده مقاله | 25,228,998 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 22,861,259 |
بررسی راههای ایجاد مزیت رقابتی در بانک رفاه کارگران | ||
دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت | ||
مقاله 20، دوره 9، شماره 33، اردیبهشت 1399، صفحه 296-305 اصل مقاله (464.54 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
شعبان مرادی یگان محله 1؛ وحیدرضا میرابی2؛ عباس حیدری3 | ||
1معاون | ||
2دانشیار دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکز | ||
3استاد مشاور | ||
چکیده | ||
چکیده هدف این تحقیق ارائه مدلی برای خلق مزیت رقابتی با تاکید بر نقش شبکه های اجتماعی در بانک رفاه کارگران می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان بانک رفاه کارگران که از اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، بوده است. ابزارهای گردآوری اطلاعات این تحقیق در بخش کیفی مصاحبه های باز بوده و در بخش کم با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در بخش کیفی اطلاعات دریافت و مورد استفاده قرار گرفته است. یافتههای تحقیق نشان داده است که تدوین استانداردها، آییننامهها و مقررات، طراحی مکانیزمهای مالی و غیرمالی تشویقی، ایجاد بستر و زیرساخت فناوری و پیادهسازی و کاربرد فناوری، بهینه سازی فرآیندهای خلق مزیت رقابتی دیجیتالی با تکیه بر شبکه های اجتماعی، بکارگیری نیروی انسانی مجرب و کارآمد، ایجاد مزیت رقابتی درون گروهی تخصصی، ایجاد ارتباطات درون و برون سازمانی مناسب و ارزیابی و پایش محیط، ساختار و سیستم بانکی و فرهنگ سازی مناسب در محیط بانکی عوامل کلیدی در ایجاد مزیت رقابتی بر اساس نقش شبکه های اجتماعی و فضاهای دیجیتالی می باشند. نتایج حاصله بیانگر آن است که برای ایجاد مزیت رقابتی شاخص و ممتاز دیجیتالی و در شبکه های اجتماعی باید هر یک از الگوهای قانونی-بخشنامه ای-حمایتی، عوامل ساختاری و سیستمی، عوامل فن آوری-دانشی، عوامل انسانی و فردی، عوامل فرهنگ سازمانی، عوامل محیط دیجیتالی- سرمایه ای و عوامل ارتباطی در بانک رفاه کارگران را بهینهسازی نموده و در چارچوب تعاملات بین این عوامل تعادل مناسب برقرار نمود. | ||
کلیدواژهها | ||
کلمات کلیدی: خلق مزیت رقابتی؛ شبکه های اجتماعی؛ بانک رفاه کارگران | ||
مراجع | ||
اسدبیگی مریم، وحیدی، حسین (1392).ارزیابی اثر خلق دانش برکسب مزیت رقابتی در بانک کارآفرین،فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطالعات سال دوم، شماره 6، ص 125-142.
آزادبخت، الیزا؛ خانی، ناصر (1396). نقش مدیریت دانش مشتری در خلق مزیت رقابتی در سازمان های کوچک و متوسط (مورد مطالعه: شرکت های مستقر در شهرک صنعتی شهرستان خرم آباد)، فصلنامه پژوهش های مدیریت راهبردی ، سال بیست و سوم، شماره 66، ص 167-196.
بخشی فتسمی ، فرهاد (1395). بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کسب مزیت رقابتی در بانک رفاه کارگران تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، انشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
سید جوادین، سید رضا، ابراهیمی، عباس، صفری، حسین (1388). استخراج شاخص های کلیدی مزیت رقابتی در بین بانک های ایرانی: رویکرد ترکیبی، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک، دانشگاه تهران.
طاهری، عبدالمحمد؛ اکبر کلایی، و راضیه حمیدیزاده (1392). ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در محیطهای آموزشی جهت پرورش افراد کارآفرین، پنجمین همایش ملی آموزش، شیراز، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
عباس زاده، حسن، درویش، حسن، الوانی، مهدی، صالحی، جمشید (1390). الگوی استراتژی گرایش به کارآفرینی در نظام بانکی ایران، مطالعات راهبردی، شماره 7، ص 99-116.
عقیقی ، منصوره ، سلیمی نمین ، محمد حسین (1385). مفاهیم و شاخص های اساسی نوآوری در ارائه محصول و خدمات، کنفرانس بین المللی استراتژی ها و تکنیک های حل مساله، تهران.
علی محمدی، محمد (1381). مدیریت ارتباط با مشتری. ماهنامه تدبیر، شماره 129 ،ص 21-18.
فتحیان، محمد؛ مولاناپور، رامین.(1392) تجارت الکترونیکی با رویکردی بر تجارت اجتماعی. آتینگر، ویراست دوم.
فکور ، امیر محمد (1387). پویایی نوآوری در صنعت بانکداری، دو ماهنامه مدیریت شماره 40 ، ص 39-35.
قاسمی، مجید (1387). مدیریت بهره وری در بانکداری نوین. ماهنامه بانکداری الکترونیک، جلد سوم، شماره 8 ،ص 19-12.
کاستلز، مانوئل (1389). اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ترجمة احمد علیقلیان، تهران: طرح نو.
کاوسی، اسماعیل و کیاسی، حمیرا (1387). بررسی نقش اعتماد، هنجارها و شبکههای اجتماعی در توسعة کارآفرینی، کتاب ماه علوم اجتماعی، شمارة 10، ص 97-106.
کریمی، فاطمه (1394). تاثیر نوآوری باز و گرایش کارآفرینانه بر مزیت رقابتی ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی - دانشکده مدیریت و حسابداری.
معصومی ، عذرا (1390). بررسی تاثیر سرمایه انسانی بر رقابت پذیر شدن بانک ( مطالعه موردی بانک کشاورزی استان گلستان)، اسلام و پژوهش های مدیریتی، شماره 2، ص 156-127.
موسوی، دنیاسادات (1392). تدوین استراتژی های بازاریابی بر اساس استراتژی های رقابتی بانک (مطالعه موردی: بانک رفاه)، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - موسسه آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی کار - دانشکده مدیریت و حسابداری.
مهری، علی؛ خداداد حسینی، سید حمید (1384). طراحی مدل مزیت رقابتی برای صنعت خودرو ایران، مدرس علوم انسانی، 9(2) ص 189-212.
وبستر، فرانک (1391). نظریههای جامعة اطلاعات، تهران: انتشارات امیرکبیر.
Anton, G, (200). A Study of Competitive Advantage Services", Management Information Systems, C. A. Brebbia(Editor), www.witpress.com.
Appelbaum, S. H., & Gallagher, J. (2000). The competitive advantage of organizational learning. Journal of Workplace Learning, 12(2), 40-56.
Barney, J. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of management, 17(1), 99-120.
Chen, J., Zhu., Z. and Xie, H.Y. (2004). Measuring intellectual capital: a new model and empirical Study.Journal of Intellectual Capital, l.5)1(,195-212.
Greengard, Samuel, 2001, Smartphones, Social Nets Remake Knowledge Management, Bottom Line.
Halinski, R. S., & Feldt, L. S. (1970). The selection of variables in multiple regression analysis. Journal of Educational Measurement, 7(3), 151-157.
Hildreth,P.and Kimble,C.(2004). Knowledge Networks:Innovation through Communities of Practice", Idea GrouP Publishing.
Huang, J. C., & Newell, S. (2003). Knowledge integration processes and dynamics within the context of cross-functional projects. International journal of project management, 21(3), 167-176.
Pearlson, K.E.and Saunders, C.S. (2006). 'Managing and Using Information Systems: A Stategic approach', 3rd ed.john wiley press.
Porter, Michael E. (1990). The Competitive Advantage of Nations, New York: The Free Press.
Sadri, G., & Lees, B. (2001). Developing corporate culture as a competitive advantage. Journal of Management Development, 20(10), 853-859.
Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage publications. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 523 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 382 |