- باقرزاده،محمدرضا؛ عزت الله، بالونی جامخانه؛ سیدرضا، معافی مدنی. (1388). بررسی وضعیت قابلیتهای چابکی در سازمانهای دولتی،فصلنامه مدیریت ،سال هفتم ، شماره 18،تابستان 89.
- جعفرنژاد، احمد؛ شهابی، بهنام. (1386). مقدمهای بر چابکی سازمانی و تولید چابک ، موسسه کتاب مهربان نشر، تهران.
- زنجیر چی، محمود. (1387). مدلی برای چابکی سازمان در صنعت الکترونیک ایران، پایان نامه دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
- سلطانی فسقندیس، غلامرضا؛ پویا، علیرضا؛ کاظمی، مصطفی؛ ناجی عظیمی، زهرا. (1395). پیش بینی موفقیت توسعه محصول جدید با استفاده از ترکیب تحلیل عاملی و شبکه عصبی مصنوعی، مدیریت بهره وری ، سال دهم _ شماره 37.
- سیدحسینی، سید محمد؛ علی احمدی، علیرضا؛ فکری، رکسانا؛ فتحیان، محمد. (1388). طراحی الگوی چابکی در فرآیند توسعه محصول جدید با استفاده از مدل تحلیل مسیر در صنایع خودروسازی ایران، نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید، شماره 4، جلد 20، 77-89.
- علی احمدی، علیرضا؛ فکری، رکسانا؛ فتحیان، محمد. (1388). تعیین عوامل موثر بر چابک سازی فرایند توسعه محصول جدید با استفاده از روش تجزیه به مولفههای اصلی (مطالعه موردی صنایع تولیدی ایران)، بهار و تابستان 1388 , دوره 8 , شماره
- فارسیجانی، حسن؛ میرقادری،هادی. (1379). طراحی مدل توسعه ویژگیهای سازمانی برای دستیابی به کلاس جهانی، مجله مدیریت، شماره ۴۵ ، مهر و آبان ماه.
- فارسیجانی، حسن؛ کشاورز دستک، سمیه. (1389). بررسی نقشهای زیرساختهای سازمانی در رسیدن به تولید در کلاس جهانی، پژوهشهای مدیریت، سال سوم، شماره دهم، ص 109-128.
- قاسم تبار، علی، عالم تبریز، اکبر، زندیه، مصطفی. (1392). بررسی تأثیر مؤلفههای هوش رقابتی بر چابک سازی سازمان، مدیریت صنعتی ، دوره 5، شماره 1 بهار و تابستان.
- مرشدی صایین، محمد؛ فارسیجانی، حسن؛ مؤتمنی، علیرضا. (1391). بررسی نقش متغیرهای کارآفرینی در شرکتهای SME برای رسیدن به تولید در کلاس جهانی.
- میرزا رمضانی، ابوالفضل؛ گلستانهاشمی، سید مهدی؛ ناصریان، سید محمد مسعود. (64). شناسایی ریسکهای فناورانه فرایند توسعه محصولات جدید و الویت بندی با فرایند تحلیل، فصلنامه رشد فناوری، سال چهاردهم،شماره 53.
- نقیبی، حسینعلی؛ فارسیجانی، حسن؛ کسایی، مسعود؛ زندیه، مصطفی. (1395). تبیین مؤلفههای تأثیرگذار در ساختار تولید در کلاس جهانی در صنعت خودرو، پژوهشهای نوین در تصمیم گیری دوره 1، شماره 4.
- نوری، سیامک؛ جعفری، سید مصطفی؛ علی عسگری، عبدالعلی. (1384). یک مدل یکپارچه استراتژیک برای دسترسی به تولید در کلاس جهانی، مجله بین المللی علوم مهندسی، شماره 4 جلد 16.
- Afuah, A. (1998). Innovation Management: Strategies, Implementation, and Profits; Oxford University Press.
- Bottani, Eleonora. (2009) "A Fuzzy QFD approach to achieve agility". International journal of production economics.
- Boly, V.; Morel, L.; Renaud, J.Toward. (2003). A Constructivist Approach to Technological Innovation Management: An Overview of the Phenomena in French SME’s. International Handbook on Innovation. Elsevier.
- Barclay,I., Dann,Z., and, Holord, p.,(2000) ”New product development”, IRWIN publish.
- Baker,M.j (2000) ” Marketing strategy and management”, third edition, MacMillan press LTD London.
- Ceccagnoli, M. (2009), Appropriability, preemption, and firm performance. Strategic Management Journal, 30(1), 81–98.
- Cooper, R.G. (1990). Stage-Gate Systems, a new tool for managing new products. Business Horizons. Vol. 33. No. 3.
- Goldman, S., Nagel, R., Priess, k. (1995). Agile competitors and virtual organizations: strategies for enriching the customer. Van Nostrand Reinhole, New york, NY
- Harmancioglu, N., Droge, C., & Calantone, R. (2009), Strategic fit to resources versus NPD execution proficiencies: What are their roles in determining success? Journal of the Academy of Marketing Science, 37(3), 266–282.
- E.J, Arbouw . A.R, and Commandeur. H.R ,(1995) " Accelearating New product Development : A Preliminary Empiriccal Test of a Hierarchy of Implementation ", journal of product innovation management 12 (1995) , pp. 99-104.
- O'Cass, A., Heirati, N. & Viet Ngo, L.(2014), Achieving new product success via the synchronization of exploration and exploitation across multiple levels and functional areas, Industrial Marketing Management
- Oh, J., Yang, J. & Lee, S.(2012), Managing uncertainty to improve decision-making in NPD portfolio management with a fuzzy expert system,Expert Systemswith Applications,(39)10,9868-9885
- Ren, J., Yusuf, Y., Burns, N.D., (2003), “The effect of agile attributes on competitive priorities: A neural network approach”, Integrated Manufacturing Systems1416 , 489-497
- Sheng, S., Zheng Zhou, K. & Lessassy, L.(2013), NPD speed vs. innovativeness: The contingent impact of institutional and market environments, Journal of Business Research, 66, 2355–2362
- Tzokos, N., Hultink, E., Hart, S., (2004), “Navigating the new product process”, Industrial and marketing management
|