- استرنبرگ ،رابرت.جی.(1380). سبک های تفکر، ترجمه: علاءالدین اعتماد اهری و علیاکبر خسروی، تهران: انتشارات پژوهش دادار.
- اعظمی، بهارک .(1381). بررسی رابطه بین سبک های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه با نیازهای آموزشی دانش آموزان دبیرستانی کارگر شبکه ملی اطلاع رسانی مدارس ایران به تفکیک جنسیت و رشته تحصیلی در شهر تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم.
- بیگی، علیرضا .(1380). بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری و خلاقیت در دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
- پناهی،روح الله.کاظمی،سلطان علی. رضایی ،آذر میدخت، .(1390). رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی نقش جنس و رشته تحصیلی. روانشناسی تحولی .شماره 30. صص 196 –
- تقوایی ، ناصر.(1382). مقایسه سبکهای یادگیری (همگرا، واگرا، جذبکننده و انطباق یابنده) معلمان و دانشآموزان مراکز پیش دانشگاهی پسرانه رشته های علوم انسانی، تجربی و ریاضی فیزیک شهرستان ورامین، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
- رهنمای رودپشتی، ف.(1390). حسابداری مدیریت رفتاری(رویکرد نوآوری، ارزش آفرینی وکاربردی).. انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی
- شاملو، سعید. (1382). مکتبها و نظریه ها در روانشناسی شخصیت، تهران: انتشارات رشد.
- شکری، امید. (1382). بررسی اثر سبک های شناختی و درماندگی آموخته شده (الگوی شناختی) بر حل مسائل شناختی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران.
- صبحی قراملکی ،ناصر. نادر، حاجلو. حانیه، غلام زاده .(1392).مقایسه ی سبکهای یادگیری، ویژگیهای شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان با و بدون ناتوانی. یادگیری مقاله 5، دوره 2، شماره 4، صص102-82.
- علی فری، ملیحه ؛ حمید رضا وکیلی فرد؛ بهمن بنی مهد؛ رمضانعلی رویایی.(1397). نقش تعدیل کنندگی تیپ شخصیتی افراد در تأثیر درک مسئولیت اجتماعی بر رضایت و تعهد شغلی حسابداران، فصلنامه حسابداری مدیریت، دوره 11، شماره 36، صص 93-
- نادری، سپیده، بنی طالبی دهکردی، بهاره؛ غضنفری، احمد .(1395). بررسی تأثیر تیپ های شخصیتی A، B ، C و D حسابرسان بر محتوای گزارش حسابرسی، فصلنامه دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، دوره 5، شماره 20، صص 71-86
- Athanasou, J. A. (2001). Analysis of responses to vocational interest items, A study of Australian high school students. Journal of Career Assessment, N9, Pp .61-79.
- Atherton, J.(2002). Learning and teaching : Learning from experience, Available: Learning from experience.com
- Berry, T.A. Srebalus, D.J. Cromer, P.W. Takacs, J. (2003). Counselor Trainee Technology use skills, learning styles, and preferred modes of insturction, Journal of Technology in Counseling (JTC)VOL. 3-1.
- Blackmore, J. (1996). Learning style: preferences. Site: URL: http://www.cyg.net/~ blackm or/diglib/
- Braio, A.(1995). Effects of incrementally intraducing learning-style on special educs- tional low achieving general education intermediate students structural analysis and attitude test scores Doctoral Dissertation, st. John,s university, Dissertation Abstracts international, 56(11),Pp.27-42 .
- B ull,K.S. Montgomery, D. Kimball,S.L.(2000). student learning styles and Differences in instruction. Online: An Advanced Teaching Effectiveness Training Program – An Instructional Hypertext. Still water, ok: Oklahoma state University.
- Busato, V.V. Prins, F.J. Elshout, J.J. Hamaker, C. (1999). The relation between learning styles, the Big Five Personality traits and achievement motivation in higher education, Personslity and Individual Differences 26, pp.129-140.
- Ciechalski, J. (1998). Review of The SelfDirected Search, From E-1990 Revision . inj. C. Impara S.plake(Eds), 13th mental measurements yearbook. Lincoln, NA: University of Nebraska. ;Pp.893-894.
- Clump, M. Skogberg, K. (2003). Differences in learning styles of college students attending similar universities in different geographic location, College Students Journal, Dec.
- Jacob G. Birnberg. (2011). A proposal framework for behavioral Accounting research. Vol. 23. No. 1. pp. 1-43
- Michael K. Mount. Murray R.Barrick Greg L.Stewart. (2011). Five- Factor Model of Personality and Performance in jobs involning Interpersonal Interactions. Pp.145-165.
- Wagner, Jerome. P. And Walker, Ronald. E. (2006). Reliability and validity of a personality typology: the Enneagram. Journal of clinical psychology.
- Williams, L., O'Connor, R. C., Grubb, N. R., & O'Corroll, R. E. (2010). Type D personality and illness perceptions in myocardial infarction patients. Journal of Psychosomatic Research, 70(2), 141-144
|