- بنیمهد، بهمن و درویش، حدیثه، (1395)، "اعتماد اجتماعی در گزارش حسابرسان درباره استقلال"، فصلنامه علمی پژوهش دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، دوره5، شماره 19، صص 17-26.
- برادران حسنزاده، رسول، فتاحیاصل، بهرام و ابوالحسنزاده، سودا، (1392)، "بررسی تأثیر تیپهای شخصیتی حسابرسان بر محتوای گزارش حسابرسی"، فصلنامه دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، دوره دوم، شماره6، صص 89-100.
- پوربهرامی، بابک و نامنی، زهره، (1391)، "بررسی علل صدور گزارشات حسابرسی غیرمقبول در سازمان حسابرسی"، فصلنامه دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، صص 107-.116
- توفیق، فیروز، (1372)، "ارزشیابی چند معیاری در طرحریزی کالبدی"، فصلنامه آبادی، شماره 11، صص 40-43.
- حبیبی، آرش، سرافرازی، اعظم و ایزدیار، صدیقه .(1393). "تصمیمگیری چند معیاره فازی"، انتشارات سیمای دانش، آذر، چاپ اول.
- حساسیگانه، یحیی و منصوری، مصطفی، (1395)، "فاصله انتظاراتی میان حسابرسان و استفادهکنندگان نسبت به مفاهیم انتقال یافته از گزارش حسابرسی استاندارد"، فصلنامه علمی پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، دوره 5، شماره 19، صص 77-88.
- حیدرآبادی، قاسم، (1389)، "اعتماد اجتماعی و عوامل اجتماعی- فرهنگی مؤثر بر آن (مطالعه موردی: جوانان 20 تا 29 ساله استان مازندران)"، جامعه شناسی مطالعات جوانان، شماره1، صص 39-66.
- خسروآبادی، طاهره و بنیمهد، بهمن، (1394)، "پیشبینی بیاخلاقی و فساد مالی با توجه به اعتماد اجتماعی در حرفه حسابرسی"، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، دوره 10، شماره 4، صص 45-53.
- رحیمیان، نظامالدین و زمانیفرد، ندا، (1394)، "شکاف انتظارها از حرفه حسابرسی مسائل و چالشها"، مجله حسابرس، شماره 76.
- فروغی، داریوش و عسگری ارجنگی، مجتبی، (1396)، "بررسی شکاف انتظارات حسابرسی در زمینه کشف تقلب در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار"، دانش حسابرسی، دوره 17، شماره 68، صص 63-82.
- فخاری، حسین و اسکو، وحید، (1397)، "تقلب در صورتهای مالی: نیاز به تغییر الگو به سمت حسابداری دادگاهی"، مطالعات حسابداری و حسابرسی، شماره26، صص 45-60.
- کتابی، سعیده، حق شناس، اصغر و حدادیان، علیرضا، (1385)، "انتخاب چند معیاره تامین کنندگان با استفاده از AHP فازی"، مطالعات مدیریت صنعتی، دوره4، شماره 12، صص73-96.
- کهزادی طهنه، آزاده، (1399)، "سطح اهمیت حسابرسی: شکاف انتظارات بین حسابرسان و استفادهکنندگان گزارش حسابرسی"، فصلنامه چشمانداز حسابداری و مدیریت، دوره3، شماره 24، صص57-68
- مهرانی، ساسان و نونهالینهر، علیاکبر، (1392)، "آزمون تأثیر رویکردهای قضاوتی زبان در کاهش فاصله انتظارات حسابرسی"، حسابداری و حسابرسی، دوره 20، شماره 3، صص 123-144.
- مهرگان، محمد رضا، (1383)،" پژوهش عملیاتی پیشرفته"، تهران، انتشارات کتاب دانشگاهی، چاپ اول.
- ناصری، احمد و علی زاده، الهام، (1397)، "بررسی تأثیر فاصله انتظارات حسابرسی بر ارزیابی تصمیمات حسابرس"، دانش حسابرسی، دوره هجدهم، شماره70، صص 75-87.
- نیکبخت، محمد رضا، رضایی، فرامرز و خرم، اسماعیل، (1392)، "بررسی عوامل مؤثر بر فاصله انتظاراتی بین حسابرسان و استفادهکنندگان از صورتهای مالی در محیط ایران"، پژوهشهای حسابداری و حسابرسی، دوره 4، شماره 20، صص 18-32.
- نیکومرام، هاشم و همکاران، (1392)، "مفاهیم شکل و محتوا و فاصله آنها در حسابداری"، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره 20، شماره 3، صص 27-46.
- نیکومرام، هاشم، رهنمای رودپشتی، فریدون و نونهالنهر، علیاکبر، (1392)، "ارزیابی تأثیر بکارگیری الزامات استاندارد حسابرسی تجدیدنظر شده 700 در کاهش فاصله انتظارات حسابرسی"، فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت، دوره ششم، شماره 17، صص75-92.
- نیکخواه، آزاد، (1379)، "بیانیه مفاهیم بنیادی حسابرسی"، تهران، انتشارات سازمان حسابرسی، نشریه شماره 121، چاپ دوم.
- Armstrong, P. (1987), “The rise of accounting controls in British capitalist enterprises”, Accounting, organization and society, Vol. 12, PP. 415-436.
- Branco, M.C. and Delgado, C. (2012), “Business, social responsibility, and corruption”, Journal of Public Affairs, Vol. 12, No. 4, pp 357–365.
- Bahasin, M., (2013), “AN Empirical Investigation of the Relevant Skills of Forensic Accountants: Experience of a Developing economy ”. European Journal of Accounting Auditing And Finance Research,Vol. 1, No. 2, pp 11-52.
- Bostick L.N., and M.S. Luehlfing,. (2004), “Minimising the Expectation Gap”, Academy of Accounitng and Financial Studies Journal, Vol. 8, No. 1, pp 51-61.
- - Berglund, N., and Kang, T.,(2013) Does Social Trust Matter in Financial Reporting?: Evidence from Audit Pricing, https:// uts.edu.au/sites/default/files/ACCconf14TKang.pdf
- Chandler, R., J. Edwards. & M. Anderson. (1993), “Changing perceptions of the role of the company auditor”, 1840-1940. Auditing and Business Research, Vol. 23, PP. 443-459.
- Dibia, N. (2015), “Audit Expectations Gap Perception of Financial Reporting”, International Journal of Managerial Studies and Research, vol. 3, pp 23-31.
- Dixon R., A.D. Woodhead, and M. (2006), “Sohliman, An Investigation of the Expectation Gap in Egypt”, Managerial Auditing Journal, Vol. 21, PP 293 – 302.
- DiGabriele, J. A., (2011), “Revisiting the Integration of Forensic Accounting and the Auditing Paradigm”. the Forensic Examiner, Vol. 20, No. 3, pp 70 -73.
- Frank, K. E., Lowe, D. J. & Smith, J.K. (2001), “The expectation gap: Perceptual differences between auditors, Jurors and Students”. Managerial Auditing Journal ,Vol. 16, No. 3, pp 145-149.
- Hassink, H. F., Bollen, L. H., Meuwissen, R. H. and de Vries, M. J. (2009), “Corporate fraud and the audit expectations gap: A study among business managers”. Journal of International Accounting, Auditing and Taxation, Vol. 18, No. 2, pp 85-100.
- Hart, O. D. (2001), “Financial contracting”. Journal of Economic Literature, Vol. 39, No. 4, pp 1079-1100.
- International Federation of Accountants (IFAC) (2002), The determination and communication of levels of assurance other than high.
- Koch, C., Salterio, S. (2017), “The Effects of Auditor Affinity for Client and Perceived Client Pressure on Auditor Proposed Adjustments”, The Accounting Review, Vol. 92, No 5, pp 117-142.
- Kwaku Asare, S. and Wright., M. (2012), “Investors’, Auditors’, and Lenders’Understanding of the Message Conveyed by the Standard Audit Report on the Financial Statements”, Accounting Horizons, Vol. 26, No. 2, pp 193–217.
- Lee T.H., A. Ali Md., and J.D. Gloeck,. (2009), “The Audit Expectation Gap in Malaysia: An Investigation into its Causes and Remedies”, South African Journal of Accountability and Auditing Research, Vol. 9, pp 57-88.
- McGuire, S.T., Omer, T.C. and Sharp, N.Y. (2012), “The Impact of Religion on Financial Reporting Irregularities”. The Accounting Review, Vol. 87, No. 2, pp 645-673.
- - Paul, O., Olayinka, E., Osariemen, A., and Momoh, U., (2020), “Audit expectation gap: an empirical analysis”, Future Business Journal, 6:10.
- Smith, S. G. & Crumbley, L. D., (2009), “Defining a Forensic Audit”. The Journal of Digital Forensics, Security and Law, Vol. 4, No. 1, pp 61 -79.
- Sikka P., A. Puxty, H. Wilmot, and C. Copper,. (1998). “The Impossibility of Eliminating the Expectation Gap: Some Theory and Evidence”, Critical Perspective on Accounting, Vol. 9, No. 3, pp 299-330, Retrieved on 16/7/2010 from http://linkinghub.elsevier.com /retrieve/ pub /1045235979015 93.
- Taslima, A., and Fengju Xu , (2020), “Existence of the Audit Expectation Gap and Its Impact on Stakeholders’ Confidence: The Moderating Role of the Financial Reporting Council”, Intemational Journal of Financial Studies, Vol. 8, No.1.
-
|