تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,079 |
تعداد مقالات | 19,525 |
تعداد مشاهده مقاله | 22,864,361 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 21,108,461 |
مدل تجزیه و تحلیل خط مشیهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشگی گرگان | ||
خطمشیگذاری عمومی در مدیریت | ||
دوره 13، شماره 47، مهر 1401، صفحه 1-11 اصل مقاله (668.92 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/ijpa.2022.62829.10790 | ||
نویسندگان | ||
مریم عرب حسن خانی![]() ![]() ![]() ![]() | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت دولتی گرایش تصمیم گیری وخط مشی گذاری عمومی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان،ایران. | ||
2دانشیار گروه مدیریت، واحد گرگان، دانشگاه آزاداسلامی ،گرگان، ایران.( | ||
3استادیار گروه مدیریت، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران. | ||
4دانشیار گروه مدیریت، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر،ایران. | ||
چکیده | ||
زمینه: اموزش و پژوهش از زیربنایی ترین ساختهای هر جامعهای میباشد. در صورت عدم توجه به سیاستهای این حوزه اثار آن میتواند بر توسعه، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... نمودار باشد. هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی مدل تجزیه و تحلیل خطمشیهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشگی گرگان میباشد. روش: پژوهش از حیث ماهیت استقرایی و از حیث روش، کیفی میباشد. جامعه آماری پژوهش خبرگان و خطمشیگذاران دانشگاه علوم پزشکی و اساتید دانشگاهی میباشند که به روش نمونه گیری هدفمند با استفاده از تکنیک گلوله برفی، تعداد 20 نفر با در نظرگرفتن اشباع نظری انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. یافتهها: رویکرد مورد استفاده در پژوهش حاضر، تکنیک داده بنیاد میباشد که پس از انجام مراحل سه گانه کد گذاری باز، محوری و گزینشی مدل اولیه ارائه گردید. درنهایت مدل نهایی پژوهش در 6 بعد طراحی گردید. نتیجه گیری: طبق نتایج حاصله عوامل علی شامل: (ساختار مثبت گرا، ارتباطات اثربخش، مدیریت مشارکتی، ویژگیهای رفتاری، نظام مدیریت منابع انسانی، فرآیندهای اداری صحیح)، مقوله محوری (تجزیه و تحلیل خطمشی آموزشی و پژوهشی)، راهبرد (بهره برداری از الگوهای سازمان پیشرو و موفق استقرار سازو کارهای نظام آموزش و پژوهش منطبق با هریک از اقدامات نظام فردی و سازمانی آموزش و ترویج نمونههای موفق آموزش و پژوهش)، عوامل بسترساز (خود ارزیابی، جو سازمانی مثبت، یادگیری مشارکتی)، عوامل مداخله گر (مدیریت ناکارآمد، فشار سیاسی) و پیامدها (در دوبخش پیامدهای رفتاری و سازمانی) بدست آمدند. | ||
کلیدواژهها | ||
تجزیه و تحلیل خط مشی - تجزیه و تحلیل خط مشیهای آموزشی و پژوهشی؛ دانشگاه علوم پزشکی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 234 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 56 |