- اعتمادی، حسین و نیکخواه آزاد، علی. (1377). شناسایی عوامل و موانع رشد آموزش حسابداری در ایران و ارائه برنامه کارا و کارامد، مجله مدرس، شماره 6، 102-121.
- بابالحوائجی، فهیمه؛ مطلبی، داریوش؛ حریری، نجلا و مومنی، فرشاد. (1390). تحلیل آماری سیر تحول و زمینههای نشر کتاب ایران میان سالهای 1358-1387، پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، سال 1، شماره 1، 241-264.
- ثقفی، علی و محمد زاده نوین، عادل (1992). اعتلای آموزش حسابداری در کشورهای درحالتوسعه: بررسی مورد ایران، ترجمهی رمضانعلی، رویایی، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، سال 1، شماره 2، 80-90.
- دیانتی دیلمی، زهرا و پاکزاد، عطیه. (1396). بررسی درجه اثربخش بودن آموزش حسابداری در دانشگاهها و عوامل مؤثر بر آن با استفاده از کارت ارزیابی متوازن، دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، سال 6، شماره 21، 121-141.
- رشیدی آشتیانی، اعظم و لاریجانی، حسن (1390). تحلیل محتوای نشریههای علمی-پژوهشی در حوزه موضوعی اقتصاد در سالهای 1385-1389. برنامهریزی و بودجه. شماره 16، 133-157
- رضاییدولتآبادی، حسین، مهرآذین، سمیرا. (1392). تحلیل نقش حسابداری مدیریت در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمانها، در محیطهای متغیر و پویا. پژوهش حسابداری، 8، 89-100.
- رمضانی، هادی، علیپور حافظی، مهدی، مؤمنی، عصمت (1393). نقشههای علمی: فنون و روشها، مجله علم ترویج، سال پنجم، شماره ششم، 53-84.
- شورورزی، محمدرضا، معقول، علی، کده، مریم. (1392). شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت دانشجویان رشته حسابداری در دروس حسابداری پیشرفته. حسابداری مدیریت، 6(پیاپی 18)، 1-12.
- عربگری، لیلا؛ صادقی، مرضیه. (1395). دیدگاه ناشران ایرانی درباره وضعیت نشر کتاب الکترونیکی. کتاب مهر، دوره 6، شماره 19 و 20، 10-22
- علوی نامور، پروانه؛ فخری، مرجان و ساری صراف، وحید (1388). مطالعه کتابسنجی کتابهای ترجمهشده در حوزههای مختلف تربیتبدنی و علوم ورزشی تا سال 1388. علوم تربیتی، شماره 8، 183-169
- قائدی، محمدرضا؛ گلشنی، علیرضا. (1395). روش تحلیل محتوا، از کمی گرایی تا کیفی گرایی. مجله روشها و مدلهای روانشناختی، دوره 7، شماره 23، 57-82.
- کیاسی. (1382). بررسی وضعیت نشر کتاب در استان تهران طی سالهای 1380-1378 و ترسیم وضعیت مطلوب. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، 1382.
- معصومی، سید رسول؛ خدادادی تیرکلایی، هانیه و عبدی، عارف. (۱۳۹۲). حسابداری مدیریت و نقش آن در دستیابی به اهداف استراتژیک سازمانها، اولین کنفرانس بینالمللی حماسه سیاسی (با رویکردی بر تحولات خاورمیانه) و حماسه اقتصادی (با رویکردی بر مدیریت و حسابداری)، رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
- موسوی، شیما؛ رمضانی نژاد، رحیم و ابراهیم پور، مجید. (1392) تحلیل کتابسنجی و توزیع موضوعی کتاب در حوزه نظری علوم ورزشی ایران بر اساس متغیرهای کتابسنجی و جهتگیری موضوعی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شماره 31، ص 87-103
- نظربلند، آزاده (1384). بررسی تطبیقی وضعیت نشر کتاب در ایران طی برنامههای دوم و سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (1373-1382). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
- نوروزی چاکلی عبدالرضا (1390). تهران: سازمان مطالعه و آشنایی با علمسنجی (مبانی، مفاهیم، روابط و ریشهها). تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی؛ دانشگاه شاهد، مرکز چاپ و انتشارات 1390.
- نوروش، ایرج. (1382). بررسی فرایند تغییر برنامه درسی و پیشنهاد یک برنامه درسی نوسازی شده برای دوره کارشناسی رشته حسابداری، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، سال 10، شماره 32، 21-42.
- نیکنفس، سعید و علیآبادی، خدیجه. (1392). نقش تحلیل محتوا در فرآیند آموزش و طراحی کتابهای درسی. مجله جهانی رسانه، دوره 8، شماره 2، شماره پیاپی 16، 124-150.
- Brown, R. B., & Guilding, C. (1993). A survey of teaching methods employed in university business school accounting courses. Accounting Education, 2(3), 211-218.
- Cunningsworth, A. )1995(. Choosing Your Coursebook. Oxford : Macmillan
- Ferguson, J., Collison, D., Power, D., & Stevenson, L. (2005). What are recommended accounting textbooks teaching students about corporate stakeholders?. The British Accounting Review, 37(1), 23-46.
- Ferguson, J., Collison, D.J., Power, D.M. & Stevenson, L.A. (2007). Exploring accounting educators’ perceptions of the emphasis given to diferent stakeholders in introductory textbooks. Accounting Forum,31(2) ,113-127
- Ferguson, J., Collison, D.J., Power, D.M. and Stevenson, L.A.)2008) An analysis of the role of the textbook in the construction of accounting knowledge. Discussion paper. Institute of Chartered Accountants of Scotland, Edinburgh.,
- Hammond, T., Danko, K., & Braswell, M. (2015). US accounting professors' perspectives on textbook revisions. Journal of Accounting Education, 33(3), 198-218.
- Hoffjan, A., & Wömpener, A. (2006). Comparative analysis of strategic management accounting in German-and English-language general management accounting textbooks. Schmalenbach Business Review, 58(3), 234-258.
- Kelly, M. & Pratt, M. (1994). Management accounting texts in New Zealand: the need for a paradigm shift. Accounting Education, 3(4), 313329.
- Kelly, M., & Pratt, M. (1988). The gaps between theory, current practice and best practice in management accounting. Canberra, The Accounting Association of Australia and New Zealand.
- Kotb, A., Abdel-Kader, M. G., Allam, A., & Franklin, E. (2018). IT in Accounting and Auditing Recommended Textbooks. Available at SSRN 3252371.
- Laksmana, I., & Tietz, W. (2008). Temporal, cross-sectional, and time-lag analyses of managerial and cost accounting textbooks. Accounting Education: An International Journal, 17, 291–312
- McFall, R. (2005). Electronic textbooks that transform how textbooks are used. The Electronic Library ,23 (1), 72–81.
- Mir, A. (2003). The hegemonic discourse of management texts. Journal of Management Education, 27, 734–738.
- Ortman, R., & Buehlmann, D. (1989). Supplementing cost accounting courses in response to the changing business environment. Issues in Accounting Education, 4, 161–178
|