- ابطحی فروشانی، زینت السادات.، فرصتکار، احسان.، خوشنواپور، نادر.، ابطحی فروشانی، سیدتقی. (۱۳۹۴). تحلیل ذینفعان کلیدی با استفاده از ماتریس علاقه_قدرت (مطالعه موردی: طرحهای توسعه میادین منطقه پارسجنوبی). ماهنامه علمی و ترویجی اکتشاف و تولید نفت و گاز، ۱۲(۱۲۷): ۳۲-۳۹
- آزادی، ک.، وزیری، ع. (1397). تأثیر گزارش حسابرسی بر محتوای اطلاعات مالی، فصلنامه علمی تخصصی رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 2(10): 1-19.
- ثقفی، فاطمه.، عباسی شاهکوه، کلثوم.، کشتگاری، احسان. (۱۳۹۳). طراحی چارچوب شناسایی و اولویتبندی ذینفعان مبتنی بر روش فراتلفیق، فصلنامه مدیریت فردا، سال سیزدهم، ۳۹(۲): ۲۱-۴۲.
- حاجیها، زهره.، بهادری، مالک. (1398). بررسی مقایسهای قابلیت اتکاء اطلاعات مالی براساس تئوری چرخه عمر، حسابداری مدیریت، 12(40): 97-108.
- حیاتی، منوچهر.، مشبکیاصفهانی، اصغر.، خورشیدی، عباس.، مرتضوی، مهدی. (۱۳۹۷). ارائه الگوی مدیریت تعامل با ذینفعان راهبردی بانک، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، ۸(۲): ۵۷-۷۲.
- خلیلی، مهدی.، آقائی، محمدعلی. (1397). تاثیر ترکیب منابع اطلاعاتی بر روی محتوای اطلاعات گزارشهای مالی سالانه، پژوهشهای کاربردی در گزارشگری مالی، 7(2): 179-204.
- ژولانژاد، فاطمه.، بخردینسب، وحید. (۱۳۹۸). بررسی محتوای اطلاعاتی صورتهای مالی میان دورهای حسابرسی شده نسبت به صورتهای مالی میان دورهای حسابرسی نشده، دانش حسابرسی، ۱۹(۷۶): ۳۲۳-۳۵۵.
- عربمازار یزدی، محمد.، جمالیانپور، مظفر. (1389). مقایسه محتوای اطلاعاتی و سودمندی صورت سود و زیان میاندورهای 3، 6 و 9 ماهه در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهشهای حسابداری مالی، 2(4): 45-66.
- کمالی اردکانی، محمود.، ناظمی اردکانی، مهدی.، معینالدین، محمود. (1398). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر کیفیت گزارشگری مالی اینترنتی در تارنمای شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهشهای کاربردی در گزارشگری مالی، 8(2): 87-115.
- گلمحمدی، مجتبی.، پورحیدری، امید.، بهارمقدم، مهدی. (1396). بررسی تأثیر مدیریت ذینفعان بر سود تقسیمی و ارزش شرکت، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 24(3)، 394- 371.
- نجفیان، خدیجه.، صفریگرایلی، مهدی. (1396). معاملات با اشخاص وابسته و قابلیت مقایسه صورتهای مالی: آزمون تجربی نظریه تضاد منافع. حسابداری مدیریت، 10(35): 77-90.
- نوروش، ایرج.، عبدالهزاده، سلام.، مالکی، مریم. (1398). تغییرات در ارزش محتوای اطلاعات حسابداری طی گذر زمان در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهش حسابداری، 9(2): 57-80.
- Balmer, J. (2017). The corporate identity, total corporate communications, stakeholders’ attributed identities, identifications and behaviors continuum, European Journal of Marketing, 51(9/10): 1472-1502. https://doi.org/10.1108/EJM-07-2017-0448
- Barnett, M, L. (2007). Stakeholder Influence Capacity and the Variability of Financial Returns to Corporate Social Responsibility, the Academy of Management Review, 32(3): 794-816.
- Beaver W, H. (1989). "Financial reporting: an accounting revolution" Englewood Cliffs, N.J.: PrenticeHall.
- Benson, B. W. & Davidson, W. N. (2010). The relation between stakeholder management, Firm Value, and CEO compensation: A Test of Enlightened Value Maximization. Financial Management, 39(3), 929-963.
- Bohren, O., Josefsen, M. G. & Steen, P. E. (2012). Stakeholder conflicts and dividend policy, Journal of Banking & Finance, 36(10), 2852–2864.
- Bridoux, F., & Stoelhorst, J. W. (2014). Micro-foundations for stakeholder theory: Managing stakeholders with heterogeneous motives, Strategic Management Journal, 35(1): 107–125
- Chambers, A, E., Penman, SH. (1984). Timeliness of reporting and the stock price reaction To earnings announcements, Accoumting Review, 22(1): 21–47.
- Choi, J., & Wang, H. (2009). Stakeholder relations and the persistence of corporate financial performance, Strategic Management Journal, 30(8), 895–907.
- Drake, M, S., Johnson, B, A., Roulstone, D, T., Thornock, J, R. (2019). Is There Information Content in Information Acquisition? The Accounting Review, In-Press.
- Freeman, R. E. (1984). Strategic management: A stakeholder approach. Boston: Pitman.
- Gao, J., Slawinski, N. (2015). The Impact of Stakeholder Management on Corporate International Diversification, Business and Society Review, 120(3): 409-433. https://doi.org/10.1111/basr.12061
- Gray, R., Owen, D., Afams, C. (1996). Accounting and accountability: Change and challenges in corporate social and environmental reporting, London: Prentice Hall.
- Herremans, I. M., Nazari, J. A., & Mahmoudian, F. (2016). Stakeholder relationships, engagement, and sustainability reporting. Journal of Business Ethics, 138(3), 417–435.
- Hersey, P., Blanchard, K, H. (1989). Management of organizational behavior: utilizing human resources, 5th Ed, Prentice Hall, Inc.
- Jiang, W., Wang, A, X., Zhou, K, Zh., Zhang, Ch. (2019). Stakeholder Relationship Capability and Firm Innovation: A Contingent Analysis, Journal of Business Ethics, https://doi.org/10.1007/s10551-019-04161-4
- Jones, T. M., Harrison, J. S., & Felps, W. (2018). How applying instrumental stakeholder theory can provide sustainable competitive advantage. Academy of Management Review, 43(3), 371–391.
- Karaye, Y, I., Ishak, Z., Che-Adam, N. (2014). The mediating effect of stakeholder influence capacity on the relationship between corporate social responsibility and corporate financial performance, Procedia - Social and Behavioral Sciences 164(4): 528–534
- Kelton, A, S., Murthy, U, S. (2016). The Effects of Information Disaggregation and Financial Statement Interactivity on Judgments and Decisions of Nonprofessional Investors, Journal of Information Systems, 3(30): 99-118. https://doi.org/10.2308/isys-51327
- Kumar, V., Rahman, Z. and Kazmi, A. (2016). Stakeholder identification and classification: a sustainability marketing perspective, Management Research Review, 39(1): 35-61. https://doi.org/10.1108/MRR-09-2013-0224
- Landry, R., Amara, N., Lamari, M. (2002). Does social capital determine innovation? To what extent? Technological Forecasting and Social Change, 69, 681-701.
- Laplume, A. O., Sonpar, K., & Litz, R. A. (2008). Stakeholder theory: Reviewing a theory that moves us, Journal of Management, 34(6): 1152–1189.
- Leventis, S., Weetman, P. (2004). Timeliness of financial reporting: applicability of disclosure theories in an emerging capital market, Accounting and Business Research, 34(1): 43-56. https://doi.org/10.1080/00014788.2004.9729950
- Lilius, J. M., Worline, M. C., Maitlis, S., Kanov, J., Dutton, J. E., Frost, P., (2008). The contours and consequences of compassion at work”, Journal of Organizational Behavior, 29(2): 193-218
- Loi, T. (2016). Stakeholder management: a case of its related capability and performance, Management Decision, 54(1): 148-173. https://doi.org/10.1108/MD-06-2015-0244
- Martin, M, V., Reinhardt, R., Gurtner, S. (2016). Stakeholder integration in new product development: a systematic analysis of drivers and firm capabilities, 46(3): 1095-1112.
- Merton, R, K. (1948). The Self-fulfilling prophecy, Antioch Review Journal, 8(2): 193-210.
- Mitchell, R., Agle, B., Wood, D. (1997). Toward a theory of stakeholder identification and salience: Defining the principles of who and what really counts, Academy of Management Review, 22: 55-886
- Parmar, B. L., Freeman, R. E., Harrison, J. S., Wicks, A. C., de Colle, S., & Purnell, L. (2010). Stakeholder theory: The state of the art. Academy of Management Annals, 4(1), 403–445.
- Petalas, P, D., Shie, H, V., Vettehen, P, H. (2017). Forecasted economic change and the self-fulfilling prophecy in economic decision-making, Plos One, 12(3): 17-43. 10.1371/journal.pone.0174353
- Romero, S., Ruiz, S., Fernandez-Feijoo, B. (2018). Sustainability reporting and stakeholder engagement in Spain: Different instruments, different quality, Business Strategy and The Environment, 28(1): 221-232. https://doi.org/10.1002/bse.2251
- Romijn, H., Albaladejo, M. (2002). Determinants of innovation capability in small electronics and software firms in southeast England. Research Policy, 31, 1053-1067.
- Rosenthal, R. (2012). Self-fulfilling prophecy. Encyclopedia of Human Behavior (Second Edition): 328–335.
- Rueda-Manzanares, A., Aragn-Correa, J. A., & Sharma, S. (2008). The influence of stakeholders on the environmental strategy of service firms: The moderating effects of complexity, uncertainty and munificence. British Journal of Management, 19(2): 185–203.
- Sharma, S., & Henriques, I. (2005). Stakeholder influences on sustainability practices in the Canadian forest products industry. Strategic Management Journal, 26(2): 159–180.
- Siemroth, Ch. (2019). The informational content of prices when policy makers react to financial markets, Journal of Economic Theory, 179(3): 240-274 https://doi.org/10.1016/j.jet.2018.11.002
- Tang, Y., Li, J., Yang, H. (2015). What I see, what I do: how executive hubris affects firm innovation. Journal of Management. 41, 1698-1723.
- Tong, L., Liu, N., Zhang, M., Wang, L. (2018). Employee Protection and Corporate Innovation: Empirical Evidence from China, Journal of Business Ethics, 153(2), 569-589.
- Verbeke, A., & Tung, V. (2013). The future of stakeholder management theory: A temporal perspective. Journal of Business Ethics, 112(3): 529–543.
- Veronica, S., Alexeis, G, P., Valentina, C., Elisa, G. (2019). Do stakeholder capabilities promote sustainable business innovation in small and medium-sized enterprises? Evidence from Italy, Journal of Business Research, https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.06.025
- Wagner Mainardes, E., Alves, H., Raposo, M. (2011). Stakeholder theory: issues to resolve, Management Decision, 49(2): 226-252. https://doi.org/10.1108/00251741111109133
- Wan, Y., Yang, X. (2019). An empirical study of the self-fulfilling prophecy effect in Chinese stock market, The Journal of Finance and Data Science, 5(2):116-125. https://doi.org/10.1016/j.jfds.2019.04.001
- Wang, H, M., Sengupta, S. (2016). Stakeholder relationships, brand equity, firm performance: A resource-based perspective, Journal of Business Research, 2(3): 1-8. http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.05.009
- Watson, R., Wilson, H, N., Smart, P., Macdonald, E, K. (2017). Harnessing Difference: A Capability‐Based Framework for Stakeholder Engagement in Environmental Innovation, 35(2): 254-279.
- Yang, D., Jiang, W., Zhao, W. (2019). Proactive environmental strategy, innovation capability, and stakeholder integration capability: A mediation analysis, https://doi.org/10.1002/bse.2329
|