تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,232 |
تعداد مقالات | 20,476 |
تعداد مشاهده مقاله | 25,289,035 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 22,941,289 |
تبیین الگوی خط مشی دو جانبه گرایی در عرصه مربیگری با رویکرد اکتشاف، انتفاع | ||
خطمشیگذاری عمومی در مدیریت | ||
دوره 13، شماره 46، تیر 1401، صفحه 165-185 اصل مقاله (1.06 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/ijpa.2022.68126.10947 | ||
نویسندگان | ||
میرعلی سید نقوی 1؛ جهانیار بامدادصوفی2؛ رضا واعظی3؛ پریسا اختری4 | ||
1دانشیار گروه مدیریت دولتی،دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | ||
2دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طبابایی ، تهران ، ایران | ||
3استاد تمام گروه مدیریت دولتی ، دانشگاه علامه طباطبایی ، تهران ، ایران | ||
4دانشجوی دکتری مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی ، دانشگاه علامه طباطبایی | ||
چکیده | ||
زمینه و هدف: دوجانبهگرایی سازمانی قابلیت سازمان برای ایجاد، انتشار و عمل براساس دانش تولید شده و اکتشاف و انتفاع فعالیت ها در عرصه مربیگری برای تولید یادگیری سازمانی دوجانبه مورد نیازمیباشد. در پژوهش حاضر، پژوهشگران برآنند تا الگوی خطمشی مربیگری دوجانبهگرا با رویکرد انکشاف، انتفاع را برای سازمانهای دولتی پیشنهاد دهند. روش: در این پژوهش روش پژوهش کیفی، نظریه داده بنیاد است و برای گردآوری داده ها بر مبنای نمونه گیری هدفمند مصاحبه های عمیق و نیمه ساختارمند با خبرگان دانشگاهی و اجرایی موضوع انجام گردید. سپس برمبنای کدگذاریهای باز، محوری و انتخابی و استفاده کارا و اثربخش از نرمافزار تحلیل کیفی(MAXQDA.PRO.2018.1) دادهها مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافتهها: مقولههای اصلی"اهداف اجرایی برنامه مربیگری دو جانبه گرا"، "مولفههای راهبردی مرتبط با مربیگری" "عوامل تسهیل کننده و بازدارنده"،"حوزه های اثرگذار داخلی سازمان"و نیز مقوله محوری"مربیگری" استخراج گردید، که منجر به پیامدهای این الگوی اکتشافی درقالب مقوله "مربیگری دوجانبه گرا" شده است. نتیجه گیری: الگوی موردنظر در این پژوهش، حاکی از این است که، سازمانها میتوانند با در نظرگرفتن اهداف خود، این الگو را اجرایی کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
خط مشی؛ مربیگری؛ اکتشاف؛ انتفاع؛ دوجانبه گرایی؛ مربیگری دوجنبه گرا؛ نظریه داده بنیاد | ||
مراجع | ||
صحت، سعید؛ سجادیان، فاطمه. (1398). ادراک کارکنان از فعالیتهای منابع انسانی تعهدمحور. فصلنامه علمی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). سال 28، شماره91. ص31-63.
صحت، سعید؛ عطوفی، امین؛ جعفری، فربد. (1391). رابطه بین رضایت شغلی، نیاز به کنترل، نیاز به کسب موفقیت و نیاز به کسب قدرت کارکنان. فصلنامه علمی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). سال 22، شماره68. ص17-32.
افجه، علیاکبر؛ حسنزاده، زینب؛ فقیهی، ابوالحسن؛ عالمتبریز، اکبر. (1399). تحلیل ابعاد کلیدی رفتار سازمانی در پیادهسازی موفق مدیریت عملکرد کارکنان. فصلنامه علمی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). سال 29، شماره95. ص9-47.
استراوس، آنسلم، کربین، جولیت، (1396)، مبانی پژوهش کیفی، فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای، مترجم ابراهیم افشار، چاپ ششم، نشر نی.
اسماعیلی، آذین، رحیمی، فرج الله، نداف، مهدی. (1396). بررسی تاثیر مربیگری سازمانی بر رفتارهای غیرمولد فردی در محیط کار: نقش میانجی جو مثبت سازمانی. پژوهشهای مدیریت، دوره 21، شماره 3 : 167 – 191
بامدادصوفی، جهانیار، روشنی، سعید. (1392). از روانشناسی صنعتی تا رفتار سازمانی پیشرفته. انتشارات سوره.
جهانی، محسن. (1396). وضعیت توجه به نقش مربیگری از سوی مدیران در دانشگاه فردوسی مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد.
داناییفرد، حسن، الوانی، سیدمهدی، آذر، عادل (1392) "روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع"، انتشارات اشراقی، صفار، تهران.
سیدنقوی، میرعلی. قربانی زاده، وجه اله. حسین پور، داود و کوشکی جهرمی، علیرضا. (1392). الگوی توسعه یادگیری دوجانبه برای سازمانها. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). شماره 80. «قابل بازیابی از
فرزادنیا، فرزانه، (1388)، مدلهای فرآیند مربیگری در مدیریت، ماهنامه تدبیر، شماره 212. ص 24- 22 «قابل بازیابی از:
کوشکی جهرمی، علیرضا و زارع، سوده. (1396). رهبری دوجانبه گرا نقش تعویض انعطافپذیر بین رفتارهای رهبری باز و بسته جهت ارائه مشاوره به مدیریت جهت کسب نتایج نوآورانه برای تیم کاری. دومین کنفرانس سالانه مدیریت بر مبنای هوشمندی. دانشگاه تهران.
کوشکی جهرمی، علیرضا. (1392). الگوی هم ردیفی سیستمهای مدیریت منابع انسانی برای توسعه یادگیری دوجانبه در سازمان. رساله دکتری. گروه مدیریت دولتی. دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی.
مک ناب، دیوید ال، (1395)، روشهای پژوهش کمی و کیفی (مدیریت دولتی و سازمانهای غیرانتفاعی)، مترجمان: رضا واعظی، محمد صادق آزمندیان، جلد دوم (روشهای کیفی)، انتشارات صفار. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 147 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 93 |