- اصلانی و همکاران.(1399) . بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد شرکت با نقش تعدیلگر جهت گیری بازار، بازاریابی استراتژیک و قدرت سازمانی(مورد مطالعه شرکت مینو). رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری. شماره 37 (جلد هفتم). صص24-46
- اورک، فرزانه و بابایی زکلیکی، محمدعلی. (1394). ارزیابی ارتباط بین قابلیتهای بازاریابی و عملکرد سازمان در شرکت های تولید کننده موادغذایی در شهر تهران. مدیریت برند جلد2 شماره2، صص147-176.
- حسین زاده و همکاران.(1399). تأثیر قابلیتهای بازاریابی خارجی و درگیری ذهنی مشتریان بر عملکرد شرکت با نقش میانجی نوآوری محصول و استراتژی انعطافپذیر. مجله مدیریت بازاریابی. دوره 15، شماره 46. صص15-31
- دهدشتی شاهرخ، زهره، ناطق، محمد و احسانی، راضیه. (1396). تبیین رابطة قابلیتهای بازاریابی و عملکرد مالی سازمان. مدیریت بازرگانی . سال9.شماره1، صص 103-128
- زهیری، حسین، امیرحسینی، زهرا و فریدچهر، الهام. (1395). تاثیر قابلیتهای بازاریابی، نوآوری و گرایش کارآفرینانه از طریق متغیر شبکه اجتماعی برعملکرد (مطالعه موردی بانک قوامین). خطمشیگذاری عمومی در مدیریت، سال 7، شماره3، صص 45-60
- سپاسی، سحر و عبدلی، لیلا.(1395). تأثیرات حضور زنان در هیات مدیره بر ارزش شرکت و عملکرد مالی، پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی، سال8، شماره29، صص 81-93
- گلشاهی، بهنام و زارعی، عظیم. (1395). شناسایی قابلیتهای بازاریابی برونگرای مؤثر در عملکرد تولید محصول جدید: نقش تعدیلگری ساختار مشتریبنیاد. تحقیقات بازاریابی نوین سال6، شماره3، صص 109-126
- عماری، حسین و امیرحصاری، سارا. (1399) . تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد بینالمللی اقتصاد در گروه خودروسازی ایران خودرو. رهیافتی در مدیریت بازرگانی.شماره 1 (14). صص 6 - 19
- محمدیان، محمود، افتخارپور، سارا. (1397). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر قابلیت بازاریابی پویا با رویکرد سلسله مراتبی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، شماره32، صص 19-24
- نمکیان، مجید و کهریزی، امیدعلی.(1399) . تأثیر قابلیت های ضروری بازاریابی بر عملکرد شرکتهای دانش بنیان. فصلنامه تخصصی رشد فناوری. شماره63. صص38-56
- نوع پسنداصیل، سید محمد، رمضان پور، اسماعیل، عطاری اصل، پیمان.(1395)، تأثیر قابلیت بازاریابی، نوآوری و یادگیری بر عملکرد سازمان (مطالعه موردی:پتروشیمی تبریز). مدیریت بهرهوری، شماره36،صص95-124.
- Agyapong, A., Essuman, D. & Yeboah, L. A. K. (2019). Performance implications of strategic planning and marketing capability in micro and small businesses in an emerging African economy: a contingent resource-based view. Journal of Small Business & Entrepreneurship, 4 (31): 1-20.
- Angulo-Ruiz, F., Donthu, N., Prior, D., & Rialp, J. (2014). The financial contribution of customer-oriented marketing capability. Journal of the Academy of Marketing Science, 42(4), 380–399.
- Bear, S., Rahman, N., & Post, C. (2010). The impact of board diversity and gender composition on corporate social responsibility and firm reputation. Journal of Business Ethics, 97(2), 207–221.
- Callahan, W. T., Millar, J. A., & Schulman, C. (2003). An analysis of the effect of management participation in director selection on the long-term performance of the firm. Journal of Corporate Finance, 9(2), 169–181.
- Campbell, K., & Mínguez-Vera, A. (2008). Gender diversity in the boardroom and firm financial performance. Journal of Business Ethics, 83(3), 435–451.
- Chang, W., Park, J. E., & Chaiy, S. (2010). How does CRM technology transform into organizational performance? A mediating role of marketing capability. Journal of Business Research, 63(8), 849–855.
- Combs, J. G., Ketchen, D. J., Perryman, A. A., & Donahue, M. S. (2007). The moderating effect of CEO power on the board composition–firm performance relationship. Journal of Management Studies, 44(8), 1299–1323.
- Erhardt, N. L., Werbel, J. D., & Shrader, C. B. (2003). Board of director diversity and firm financial performance. Corporate Governance: An International Review, 11(2), 102–111.
- Germann, F., Ebbes, P., & Grewal, R. (2015). The chief marketing officer matters!”. Journal of Marketing, 79(3), 1–22.
- Harjoto, M., Laksmana, I., & Lee, R. (2015). Board diversity and corporate social responsibility. Journal of Business Ethics, 132(4), 641–660.
- Harris, M., & Raviv, A. (2010). Control of corporate decisions: Shareholders vs. management. The Review of Financial Studies, 23(11), 4115–4147.
- Keats, B. W., & Hitt, M. A. (1988). A causal model of linkages among environmental dimensions, macro organizational characteristics, and performance. Academy of Management Journal, 31(3)
- Mishra, S., & Modi, S. B. (2016). Corporate social responsibility and shareholder wealth: The role of marketing capability. Journal of Marketing, 80(1), 26–46.
- Mithas, S., Krishnan, M. S., & Fornell, C. (2005). Why do customer relationship management applications affect customer satisfaction?”.Journal of Marketing, 69(4), 201–209.
- Morgan, N. A., Clark, B. H., & Gooner, R. (2002). Marketing productivity, marketing audits, and systems for marketing performance assessment: Integrating multiple perspectives. Journal of Business Research, 55(5), 363–375.
- Murphy, S. A., & McIntyre, M. L. (2007). Board of director performance: A group dynamics perspective. Corporate Governance: The International Journal of Business in Society, 7(2), 209–224.
- Rao, K., & Tilt, C. (2016). Board composition and corporate social responsibility: The role of diversity, gender, strategy and decision making. Journal of Business Ethics, 138(2), 327–347.
- Samiee, S. (2008). Global marketing effectiveness via alliances and electronic commerce in business-to-business markets. Industrial Marketing Management, 37(1), 3–8.
- Sun et al.(2020).Board structure and firm capability: An environment-embedded relationship between board diversity and marketing capability. Industrial Marketing Management(90) .pp. 14–29
- Theodosiou, M. ٫ Kehagias, J. & Katsikea, E. (2012). Strategic orientations, marketing capabilities and firm performance: An empirical investigation in the context of frontline managers in service organizations. Industrial Marketing Management, PP 1-13.
- Tuggle, C. S., Schnatterly, K., & Johnson, R. A. (2010). Attention patterns in the boardroom: How board composition and processes affect discussion of entrepreneurial issues. Academy of Management Journal, 53(3), 550–571.
- Vicente, M., Jose Atunes, M. & Malva, M. (2016). The impact of marketing capabilities, technological capabilities and organizational innovation on export performance. Universidade Europeia, 328-337.
- Vorhies, D. W., & Morgan, N. A. (2005). Benchmarking marketing capabilities for sustainable competitive advantage. Journal of Marketing, 69(1), 80–94.
- Wang, T., & Hsu, C. (2013). Board composition and operational risk events of financial institutions. Journal of Banking & Finance, 37(6), 2042–2051.
- Wilden, R., & Gudergan, S. P. (2015). The impact of dynamic capabilities on operational marketing and technological capabilities: Investigating the role of environmental turbulence. Journal of the Academy of Marketing Science, 43(2), 181–199.
- Wu, F., Yeniyurt, S., Kim, D., & Cavusgil, S. T. (2006). The impact of information technology on supply chain capabilities and firm performance: A resource-based view. Industrial Marketing Management, 35(4), 493–504.
- Zhang, L. (2012). Board demographic diversity, independence, and corporate social performance. Corporate Governance: The International Journal of Business in Society, 12(5), 686–700.
- Zhang, T. C., Jahromi, M. F., & Kizildag, M. (2018). Value co-creation in a sharing economy: The end of price wars? International Journal of Hospitality Management, 71, 51–58.
- Zhou, K. Z., & Li, C. B. (2010). How strategic orientations influence the building of dynamic capability in emerging economies. Journal of Business Research, 63(3), 224–231.
- Zona, F. (2014). Board leadership structure and diversity over CEO time in office: A test of the evolutionary perspective on Italian firms. European Management Journal, 32(4), 672–681.
|