تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,044 |
تعداد مقالات | 19,130 |
تعداد مشاهده مقاله | 22,385,473 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 20,901,486 |
شناسایی و اولویتبندی مولفههای برند موفق در آموزش عالی ایران (مورد مطالعه دانشگاه فنی و حرفهای) | ||
مدیریت بازاریابی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 آبان 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/jomm.2022.68769.1963 | ||
نویسندگان | ||
ارسلان نامی![]() ![]() ![]() ![]() | ||
1گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، یزد، ایران | ||
2دانشگاه آزاد اسلامی،واحد یزد، گروه مدیریت، یزد،ایران | ||
3گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، یزد، ایران | ||
چکیده | ||
هدف این تحقیق شناسایی و اولویتبندی مولفههای برند موفق در آموزش عالی است. براین اساس، با مرور ادبیات و پیشینه تحقیق مولفههای برند موفق در آموزش عالی شناسایی شد. سپس با استفاده از پرسشنامه مقایسه زوجی دادههای مورد نیاز از 10 نفر از خبرگان دانشگاه فنی و حرفهای استخراج و با استفاده از رویکرد دیمتل فازی مولفههای برند موفق اولویتبندی گردید. یافتههای تحقیق نشان داد مولفههای برند موفق در آموزش عالی در ایران شامل تشخیص نام دانشگاه از سایر دانشگاهها؛ امکان دریافت بورس تحصیلی؛ امکان تحصیل همزمان دو رشته؛ برداشت افراد و جامعه از نام دانشگاه؛ تبلیغات آفلاین؛ تبلیغ آنلاین؛ روابط دانشگاه با صنعت؛ جذب سرمایه؛ توجه و تاکید بر یادگیری زبان خارجی و نسبت اعضای هیات علمی به تعداد دانشجویان میشود. یافتههای تحقیق نشان داد مولفههای تبلیغات آنلاین؛ تشخیص نام دانشگاه؛ برداشت افراد و جامعه؛ جذب سرمایه؛ تبلیغات آفلاین و نسبت هیات علمی به تعداد دانشجویان دارای بیشترین اهمیت و امکان دریافت بورس تحصیلی؛ امکان تحصیل همزمان دو رشته؛ و توجه و تاکید بر یادگیری زبان خارجی دارای کمترین اهمیت در برند موفق در آموزش عالی هستند. | ||
کلیدواژهها | ||
برند؛ برند موفق؛ آموزش عالی؛ دانشگاه فنی و حرفهای؛ ایران | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 93 |