- اقدم مزرعه، یعقوب، نیکو مرام، هاشم، بنی مهد، بهمن. (1396). 'دموکراسـی و توسعـه حسابـداری، حسابداری مدیریت، 10(32)، 71-80.
- اقدم مزرعه، یعقوب، نیکو مرام، هاشم، رهنمای رود پشتی، فریدون، بنی مهد، بهمن. (1398). آزادیهای مدنی و توسعه حسابداری، پژوهشهای حسابداری مالی وحسابرسی، 11(43)، 27-48.
- باباجانی، جعفر(1383)، ارزیابی ظرفیت مسئولیت پاسخگویی نظام حسابداری و گزارشگری مالی دولت جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه مطالعات حسابداری، شماره 6، صص 27-54.
- دوانی، علامحسین (1389)، خدمات ، حقالزحمه و رتبهبندی حسابرسان، حسابدار رسمی،شماره 8، ص 32-41.
- دوانی، غلامحسین (1398)، از محاسبان قسم خورده تا حسابداران رسمی، روزنامه شرق
- دیانتی دیلمی، زهرا و پاکزاد، عطیه(1396)، بررسی درجه اثربخش بودن آموزش حسابداری در دانشگاه ها و عوامل موثر برآن با استفاده از کارت ارزیابی متوازن، فصلنامه علمی پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، سال ششم، شماره 21، صص 121 –
- دیانتی دیلمی، زهرا، بردبار، راضیه (1392). مطالعه تطبیقی روش شناسی مقالات حسابداری در مجلات معتبر داخل و خارج از ایران. فصلنامه علمی پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، سال دوم، شماره هفتم، ص ص 1-14.
- دیانتی دیلمی، زهرا. (1396)، راهنمای تدوین برنامه درسی برای تعلیم و تربیت حسابداران متخصص در زمینه مباحث قضایی و تقلب، اولین همایش حسابداری و حسابرسی دادگاهی، دانشگاه اصفهان، قابل دسترس در لینک ذیل
khu.ac.ir/documents/35574/14838453/1%281%29.pdf
- دیانتی دیلمی(1399) ، الگوی عوامل مؤثر بر بالندگی حسابداری در ایران، دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، شماره (9)، 323-3
- باغومیان, رافیک, رحیمی باغی, علی. (1390). موانع پیشرفت آموزش حسابداری در ایران. مطالعات تجربی حسابداری مالی9(35)،69-91.58.
- رضا زاده، جواد.(1392)، حسابداری علم است یا فن، مجله حسابرس، شماره68، ص 88-92.
- رحیمی, ماریه, فتاحی, رحمت الله. (1387) بررسی وضعیت همکاری علمی اعضای هیئت علمی در چهار حوزه موضوعی در دانشگاه فردوسی مشهد. کتابداری و اطلاعرسانی, 11(شماره 2 (پیاپی 42)، ص 95-120.
- رهنمای رودپشتی، فریدون؛ یعقوب نژاد، احمد و گودرزی، احمد (1390)، تبیین مهارت های تفکر انتقادی در دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، مدیریت فرهنگی، 5(13)،ص105-115.
- سرلک، نرگس ؛ محمدی، مهدی و گرامی راد، فاطمه .(1395)، بررسی وضعیت ترجمۀ دانش حسابداری در ایران. بررسیهای حسابداری و حسابرسی, 23(2)، صص ۱۹۳-۲۱۲.
- سجادی، سید حسین (1387)، نقش منابع انسانی حرفه ای سازمان حسابرسی در توسعه، توسعه اجتماعی، دوره دوم - شماره 3 ، ص 7-26.
- سلیمانی، حمید ؛ سلیمانی، حجت و صالح فر، داوود .(1393)، تبیین عوامل موثر بر عدم تمایل دانشجویان تحصیلات تکمیلی حسابداری به تحقیق و پژوهش، پژوهش حسابداری، 13(1)، 1-30.
- شاهسواری، علی و غفاری،خلیل (1390)، بررسی عوامل اثرگذاربر استخدام فارغ التحصیلان رشته حسابداری؛ مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال 5، شماره 3، صص 67-79
- شریفمقدم, هادی, میری, انیس, سلامی, مریم. (1397). 'فعالیت اعضای هیئت علمی در شبکههای اجتماعی علمی: زمینهها، موانع، الزامات، و عوامل تأثیرگذار', فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 29(3), 153-171.
- صالحی؛ مهدی. نصرزاده، فرزانه و رستمی، وهاب(1393)، چالشهای آموزش حسابداری در ایران از دیدگاه شاغلین حرفه و مراجع دانشگاهی، فصلنامه علمی پژوهشی دانش حسابرسی، سال 13، شماره 54، صص67-86.
- فتحی، معصومه.(1392)، گرایش به سرقت علمی بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته حسابداری دانشگاههای استان سیستان و بلوچستان، پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری، نشگاه سیستان و بلوچستان - دانشکده مدیریت و حسابداری.
- قاسمی، محسن(1395)، آیا سازمان حسابرسی، مستقل عمل کرده است؟، اقتصاد آنلاین. لینک خبر:
https://www.eghtesadonline.com/n/rgb
- مقدس پور، هنگامه، ابراهیمی کردلر، علی (1392). تدوین و تبیین مدل توسعه حسابداری مدیریت در ایران. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 3(10)،73-106.
- مهدوی, غلامحسین, سرمدی نیا, عبدالمجید. بررسی میزان تعامل رشته حسابداری با سایر علوم و رشتههای دانشگاهی از بُعد پژوهشی. دانش حسابداری مالی, 1397; 5(3): 25-44
- نادریان، هوشنگ (1398)، شرایط کنونی حرفه حسابرسی و مزایای نهادناظر، مجله حسابدار رسمی، شماره 48، 7-9.
- Busu, S. (2012). How Can Accounting Researchs Become More Innovative?. Accounting Horizons, 26(4), 851-870.
- Clarke, (2006) ‘The historical evolution of accounting practice in Ireland’, Irish Accounting Review, 13(1):1–23.
- Elbayoumi, A.F., Awadallah, E.A., & Basuony, M.A.K. (2019). Development of Accounting and Auditing in Egypt: Origin, Growth, Practice and Influential Factors. The Journal of Developing Areas 53(2).
- Ghattas, P., Soobaroyen, T., & Marnet, O. (2020). Charting the development of the Egyptian accounting profession (1946–2016): An analysis of the State-Profession dynamics. Critical Perspectives on Accounting, 102-
- Jui .l & Wong, J.(2015),“The Past, Present, and Future of Auditing in China”, The CPA Journal: 14-17.
- Hopwood, A. G. (2007). Whither Accounting Research?. The Accounting Review, 82(5), 1365-1374.
- https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2021/subject-ranking/business-and-economics#!/page/0/length/25/locations/IR/subjects/3117/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats
- Marina Alexandra-Gabriela, 2018. "The Evolution Of The Accounting System After  The Fall Of Communism - Evidence From Romania," Revista Economica, Lucian Blaga University of Sibiu, Faculty of Economic Sciences, vol. 70(2): 76-89
- Pawlowski, Krzysztof ,(2009),The Fourth Generation University as a Creator of the Local and Regional Development, Higher Education in Europe, 34(1):51-64
- Sharma, U., & Samkin, G. (2018). Development of accounting in Fiji, 1801–2016. Accounting History,1-30.
- UC Mustafa & Artir MALIQI, 2015. "Analysis of the Development of Accounting in Kosovo," Turkish Economic Review, KSP Journals,2(3): 141-151
- Yapa,s., and Wijewardena,(1996). The Development of accounting System and Accounting Education in High Income Oil Exporting Countries: An Overview. The International Journal of Accounting and business Society, 4(1): 40-54.
|