تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,232 |
تعداد مقالات | 20,475 |
تعداد مشاهده مقاله | 25,228,339 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 22,860,125 |
واکاوی تأثیراستفاده از شبکههای اجتماعی تلفن همراه بر هویت فرهنگی دانشجویان | ||
مدیریت فرهنگی | ||
دوره 16، شماره 58، اسفند 1401، صفحه 125-138 اصل مقاله (526.15 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/jcm.2022.60108.1524 | ||
نویسندگان | ||
فرزانه توکلی1؛ فائزه تقی پور 2؛ علی رشیدپور3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت فرهنگی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. | ||
2استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران | ||
3استادیار، مدیریت فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش: در جامعه امروز ایران شبکههای اجتماعی تلفن همراه وضعیت جدیدی را برای کاربران فراهم کرده و مرزهای تازهای را در شکلگیری هویت فرهنگی جوانان پدید آوردهاند. از این رو هدف این تحقیق واکاوی تأثیراستفاده از شبکههای اجتماعی تلفن همراه بر هویت فرهنگی دانشجویان است. روش پژوهش: این تحقیق از لحاظ نتیجه، جزء تحقیقات توسعهای، از لحاظ هدف اکتشافی و بر مبنای استراتژی تحقیق از نوع میدانی است. روششناسی تحقیق از نوع کیفی است. جامعه آماری: جامعه آماری اساتید دانشگاهی حوزه فرهنگ و رسانه بود به منظور مصاحبه از نمونهگیری هدفمند استفاده و در نهایت 20 مصاحبه انجام شد. روش انجام پژوهش: در این تحقیق از روش کد گذاری داده ها از نوع باز، محوری و انتخابی استفاده شد و در مرحله کدگذاری اولیه تعداد 300 کد شناسایی شد و سپس از بین کدهای اولیه در مرحله دوم کدگذاری باز تعداد 198 کد شناسایی و در مرحله کدگذاری محوری 44 کد در قالب 3 مقوله (شرایط علی، شرایط زمینه ای، شرایط مداخله ای) دستهبندی شدند و در نهایت منجر به ارائه یک مدل برخواسته از دادههای تجربی شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها و تبدیل آنها به اطلاعات قابل استفاده در مدل از روش نظریه زمینهای یا مبنایی بهره گرفته شد. یافتهها و نتیجهگیری: برمبنای یافتههای این پژوهش، برای ابعاد مختلف هویت فرهنگی در زمینه شبکههای اجتماعی که مخاطب اصلی آنها جوانان هستند، راهکارهایی ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
شبکههای اجتماعی؛ تلفن همراه؛ هویت؛ هویت فرهنگی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 82 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 143 |