تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,232 |
تعداد مقالات | 20,476 |
تعداد مشاهده مقاله | 25,292,056 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 22,943,962 |
تاثیر نواوری و کیفیت خدمات مدیریت بر وفاداری و بهبود عملکرد کسب و کار | ||
دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت | ||
دوره 13، شماره 50، تیر 1403، صفحه 15-27 اصل مقاله (582.49 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فهیمه هاشملو 1؛ احمد راه چمنی2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران. | ||
2استادیار، گروه مدیریت بازرگانی ، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران. | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف تعیین تاثیر نوآوری و کیفیت خدمات بر وفاداری به برند و تبلیغات دهان به دهان بین فردی با نقش تعدیلگر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی انجام شد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش پژوهش توصیفی به روش پیمایشی مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه هتل های فعال در عرصه گردشگری در شهر تهران بودند که 384 نفر از مشتریان هتل ها به عنوان نمونه انتخاب گردید. برای گردآوری داده از پرسشنامه نوآوری محمود و همکاران (2018)، کیفیت خدمات منشا و منشا (2013)، وفاداری برند لینکامر (2017) و در نهایت پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان آلن و همکاران (2017) استفاده شد. روایی واگرا و همگرا ابزارهای فوق به تائید رسید. پایایی نیز به وسیله آزمون آلفای کرونباخ و آزمون پایایی ترکیبی مورد آزمون واقع شد. در نهایت نتایج تجزیه و تحلیل داده ها در سطح اطمینان 95 درصد و سطح خطای 5 درصد نشان داد نوآوری خدمات بر کیفیت خدمات با ضریب مسیر 363/0 تاثیرگذار است. همچنین کیفیت خدمات به عنوان متغیر میانجی جزئی بین نوآوری خدمات و وفاداری به برند عمل می نماید. | ||
کلیدواژهها | ||
نوآوری خدمات؛ کیفیت خدمات؛ تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی | ||
مراجع | ||
باقری، مرتضی، عیدی، غلامرضا. (1393). بررسی قصد هم آفرینی محصول و رابطه آن با ارزش ادراک شده و بازاریابی دهان به دهان مثبت, ملاحظه نقش ریسک زمانی ادراک شده. فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین, 6(3 (پیاپی 22) ), 127-146.
حیدر زاده، کامبیز، نجفی، کبری، و حسینی، سیدعلی (1396). تاثیر کیفیت خدمات گردشگری بر وفاداری به مقصد گردشگری با توجه به نقش میانجی تصویر ذهنی از مقصد گردشگری و رضایت گردشگران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی), 12(40 ), 115-153.
خادمی، ابراهیم, میرزایی، وحید. (1399). بررسی رابطه کیفیت خدمات بر بازاریابی دهان به دهان با نقش میانجیگری وفاداری مشتری (مورد مطالعه: شعب بانک تجارت استان خراسان شمالی). فصلنامه علمی تخصصی رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 4(35), 54-76.
رمضانی قطب آبادی، علی، و فرهادی، پیام، و پران، محمد. (1399). بررسی تاثیر برند بر وفاداری مشتری, تمایل به خرید و تمایل به تبلیغات شفاهی (مطالعه موردی: نمایندگی های ایران خودرو در شیراز). فصلنامه علمی پژوهشی بررسی های بازرگانی, 18(102 ), 25-40.
فاریابی, محمد, جبارزاده, یونس, ابراهیمی خراجو, وحیده. (1401). بررسی تأثیر کیفیت خدمات در قصد خرید با میانجیگری بازاریابی دهان به دهان و نقش تعدیلگر همدلی (مورد مطالعه: گردشگران و نخبگان سلامت). گردشگری و توسعه, 11(1), 295-312.
نکوئی، فرزانه. (1400). بررسی عوامل تأثیرگذار بر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی از طریق نقش میانجی اعتماد در فروشگاه گراد. فصلنامه علمی تخصصی رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 5(56), 177-188.
مهدی ساسان, مهر نوش, بخشنده, قاسم. (1401). نقش سیستم های هوشمند کسب وکار در بهبود عملکرد سازمان: رویکرد فرا تحلیل. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, 10(40), 1-15.
Chou, S.F., Horng, J.S., Liu, C.H., Gan, B., 2018. Explicating restaurant performance: the nature and foundations of sustainable service and organizational environment. Int. J. Hospit. Manag. 72, 56–66.
Eelen, J., ¨Ozturan, P., Verlegh, P.W., 2017. The differential impact of brand loyalty on traditional and online word of mouth: the moderating roles of self-brand connection and the desire to help the brand. Int. J. Res. Market. 34 (4), 872–891.
Fernandes, T., Pinto, T., 2019. Relationship quality determinants and outcomes in retail banking services: the role of customer experience. J. Retailing Consume. Serv. 50, 30–41.
Hallak, R., Assaker, G., O’Connor, P., Lee, C., 2018. Firm performance in the upscale restaurant sector: the effects of resilience, creative self-efficacy, innovation and industry experience. J. Retailing Consum. Serv. 40, 229–240.
Hong, S.J., Choi, D., Chae, J., 2020. Exploring different airport users’ service quality satisfaction between service providers and air travellers. J. Retailing Consum. Serv. 52, 101917.
Jeong, E., Jang, S.S., 2011. Restaurant experiences triggering positive electronic word-of mouth (ewom) motivations. Int. J. Hospital Manage. 30 (2), 356–366.
Leninkumar, V., 2017. The relationship between customer satisfaction and customer trust on loyalty. Int. J. Acad. Res. Bus. Soc. Sci. 7 (4), 450–465.
Long Lee.W., Hsing Liu.C., Liu, C.H., Wen Tseng, T., 2022. The multiple effects of service innovation and quality on transitional and electronic word-of-mouth in predicting customer behaviour. Journal of Retailing and Consumer Services 64 (2022) 102791.
Mahmoud, M.A., Hinson, R.E., Anim, P.A., 2018. Service innovation and customer satisfaction: the role of customer value creation. Eur. J. Innovate Manage. 21 (3), 402–422.
Mensah, I., Mensah, R.D., 2018. Effects of service quality and customer satisfaction on repurchase intention in restaurants on University of Cape Coast campus. Journal of Tourism, Heritage & Services Marketing 4 (2), 27–36.
Rhou, Y., Singal, M., 2020. A review of the business case for CSR in the hospitality industry. Int. J. Hospit. Manag. 84, 102330.
Shafieizadeh, K., Tao, C.W.W., 2020. How does a menu’s information about local food affect restaurant selection? The roles of corporate social responsibility, transparency, and trust. J. hospital Tourism Manage. 43, 232–240.
Yuen, E.F., Chan, S.S., 2010. The effect of retail service quality and product quality on customer loyalty. J. Database Mark. Cust. Strategy Manage. 17 (3), 222–240.
Zhang, S.N., Li, Y.Q., Liu, C.H., Ruan, W.Q., 2021. A study on China’s time-honored catering brands: achieving new inheritance of traditional brands. J. Retailing Consume. Serv. 58, 102290.
Pang, K., and Lu, C.2018.Organizational motivation, employee job satisfaction and organizational performance: An empirical study of container shipping companies in Taiwan. Container shipping companies in Taiwan, 3(1), 36-52. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 96 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 107 |