- اسمعیلی حلیمه و یعقوبی الهه. (1400). عوامل مؤثر بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها. فصلنامه علمی تخصصی رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 5(64)،113-128.
- بادآورنهندی، یونس و درخور، سعید. (1392). بررسی رابطه بین محدودیت مالی، ارزش وجه نقد و خالص سرمایهگذاری. پژوهشهای تجربی حسابداری، 2(8)، 167-189.
- دلیری، جواد؛ رضایی، فرزین و محمدی نوده، فاضل. (1399). بررسی تاثیرگذاری کوته بینی مدیران بر مولفه های اجتماعی-اقتصادی گزارش عملکرد پایداری. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 9(36)، 19-40.
- ستایش، محمدحسین و کاظم نژاد، مصطفی.(1388). بررسی تأثیر سرمایه فکری بر عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. مجله پیشرفتهای حسابداری دانشگاه شـیراز، 1(1(پیاپی 3/57))، صص 69-94.
- سلیمانی امیری، غلامرضا و رحیمی تمرین، عاطفه.(1393). رابطهی بین به موقع بودن گزارشگری مالی و عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. پژوهشهای تجربی حسابداری. 4(1)، 21-35.
- شفاعت، احمدرضا؛ کاشانی پور، محمد؛ غلامی جمکرانی، رضا؛ جهانگیر نیا، حسین.(1400). تاثیر متغیر تیپ شخصیتی مدیران بر مدیریت سود و نقش تعدیلی آن در رابطه بین مدیریت سود با افشای مسئولیت های اجتماعی شرکت. دو فصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری، 6(۱۲)، پاییز و زمستان۱۴۰۰.
- کارگرپور، خاطره؛ خدادادی، ولی؛ جرجرزاده، علیرضا؛ صالحی، اله کرم؛ کعب عمیر، احمد.(1399). بررسی اثر قراردادهای انگیزشی بر رابطه گزارشگری مسئولیت اجتماعی با ریسک خاص و هزینه سرمایه شرکتها. فصلنامه حسابداری مالی، ۱۲(۴۶)، 100-126.
- کریم پور، علیرضا؛ برادران حسن زاده، رسول؛ بادآورنهندی، یونس؛ زینالی، مهدی.(1396). الگویی برای محدودیت مالی در شرکتهای ایرانی. تحقیقات مالی، دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران، 19(3)، 365-388.
- کشاورزی، مهرزاد و جامعی، سالار.(1398). بررسی تاثیر مادیگرایی بر رفتار بعد از خرید در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز، دومین کنفرانس بین المللی پیشرفت در مدیریت کسب وکار، تجارت، اقتصاد و امورمالی، برلین-آلمان.
- مران جوری، مهدی و علی خانی، رضیه. (1399). نقش تعدیل کنندگی خودشیفتگی مدیران بر رابطه بین عدم اطمینان محیطی و افشای مسئولیت های اجتماعی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 9(35)، 263-272.
- ودیعی، محمدحسین و حسینی، سیدمحمد. (1391). رابطه معیارهای ارزیابی عملکرد و بازده غیر عادی سهام. پژوهشهای تجربی حسابداری، 1(4)، 73-87.
- Belk, R. (1988). Third world consumer culture. Research in Marketing 4: 102–127.
- Belk, R. (1985). Materialism: Trait aspects of living in the material world. Journal of Consumer Research, 12(3), 265–280.
- Carroll, A. (1991). The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons, 34(3), 39-48.
- Carroll, A.B. (1998). The four faces of corporate citizenship. Business & Society Review, 100/101(1), 1–7.
- Carroll, A. (1979). A three-dimensional conceptual model of corporate performance. Academy of Management Review, 4(4), 497–505.
- Davidson, R., Dey, A. and Smith, A. (2019). CEO Materialism and Corporate Social Responsibility, American Accounting Association. THE ACCOUNTING REVIEW, 94(1), 101–126.
- Fournier, S. and Richins, M.L. (1991). Some theoretical and popular notions concerning materialism. Journal of Social Behavior & Personality, 6(6)و 403–414.
- Godos-Dı´ez, J., Ferna´ndez-Gago, R. and Martı´nez-Campillo, A. (2011). How important are CEOs to CSR practices? An analysis of the mediating effect of the perceived role of ethics and social responsibility. Journal of Business Ethics, 98(4), 531–548.
- Hambrick, D. and Mason, P. (1984). Upper echelons: The organization as a reflection of its top managers. Academy of Management Review, 9(2), 193–206.
- Hrazdil, K., Mahmoudian, F. and Nazari, J.A. (2021). Executive personality and sustainability: Do extraverted chief executive officers improve corporate social responsibility?. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 1-15.
- John, N. A., Seme, A., Roro, M.A. and Tsui, A.O. (2017). Understanding the meaning of marital relationship quality among couples in peri-urban Ethiopia, Culture. Health & Sexuality, 19(2), 267-278.
- Jones, T. (1995). Instrumental stakeholder theory: A synthesis of ethics and economics. Academy of Management Review, 20(2), 404–437.
- Kasser, T. (2016). Materialistic values and goals. Annual Review of Psychology, 67, 489–514.
- Kaplan, S.N. and Zingales, L. (1997). Do financing constraints explain why investment is correlated with cash flow?. Quarterly Journal of Economics, 112(1), 169-215.
- Kilbourne, W. and Pickett, G. (2008). How materialism affects environmental beliefs, concern, and environmentally responsible behavior. Journal of Business Research, 61(9), 885–893.
- Klepsch, C., Elsas, R. and Breitkopf, N. (2019). A new measure of financial constraints applicable to private and public firms. Journal of Banking and Finance, Forthcoming, Available at SSRN, 88.
- Kouki, A. (2021). Does gender diversity moderate the link between CEO dominance and CSR engagement? A two-step system GMM analysis of UK FTSE 100 companies. Journal of Sustainable Finance & Investment, 1-26.
- Lange, F.A. (1925). The History of Materialism. London, Routledge & Kegan Paul.
- Li, D. (2010). Financial Constraints, R&D Investment, and Stock Returns. PhD Dissertation. University of California San Diego.
- Manner, M. (2010). The impact of CEO characteristics on corporate social performance. Journal of Business Ethics, 93(1), 53–72.
- McWilliams, A. and Siegel, D. (2000). Corporate social responsibility and financial performance: Correlation or misspecification?. Strategic Management Journal, 21(5), 603–609.
- Mosley, D., Pietri, P. and Megginson, L. (1996). Management: Leadership in Action. New York, NY: HarperCollins.
- Papagiannakis, G. and Lioukas, S. (2012). Values, attitudes and perceptions of managers as predictors of corporate environmental responsiveness. Journal of Environmental Management, 100, 41–51.
- Perotti, E. and Vesnaver, L. (2004). Enterprise finance and investment in listed Hungarian firms. Journal of Comparative Economics, 32(1), 73-87.
- Petrenko, O.V., Aime, F., Recendes, T. and Chandler, J.A. (2019). The Case for Humble Expectations: CEO Humility and Market Performance. Strategic Management Journal, 40(12), 1938–1964.
- Pham, H.S. and Tran, H.T. (2020). CSR Disclosure and Firm Performance: The Mediating Role of Corporate Reputation and Moderating Role of CEO Integrity. Journal of Business Research, 127–136.
- Podoshen, J., Li, L. and Zhang, J. (2011). Materialism and Conspicuous Consumption in China: a Cross-Cultural Examination. International Journal of Consumer Studies, 35, 17-25.
- Porritt, J. (1984). Seeing green: the politics of ecology explained. Oxford, UK, Basil Blackwell.
- Reguera-Alvarado, N. and Bravo-Urquiza, F. (2021). The influence of board social capital on corporate social responsibility reporting. Journal of Intellectual Capital, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/JIC-11-2020-0359.
- Richins, M. and Dawson, S. (1992). A consumer values orientation for materialism and its measurement: Scale development and validation. Journal of Consumer Research, 19(3), 303–316.
- Richins, M. (1994). Special possessions and the expression of material values. Journal of Consumer Research, 21(3), 522–533.
- Richins, M. and Rudmin, F. (1994). Materialism and economic psychology. Journal of Economic Psychology, 15(2), 217–231.
- Rochberg-Halton, E. (1986). Meaning and Modernity: Social Theory in the Pragmatic Attitude. Chicago, Universityof Chicago Press.
- Swanson, D. (2008). Top managers as drivers for corporate social responsibility. In The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility, 227–248.
- Yarram, S.R. and Adapa, S. (2021). Board Gender Diversity and Corporate Social Responsibility: Is There a Case for Critical Mass?. Journal of Cleaner Production, 278, 1-30.
- Yuan, Y., Gaoliang, T., Louise, Y.L. and Yangxin, Y. (2019). CEO Ability and Corporate Social Responsibility. Journal of Business Ethics, 157(2), 391-411.
- Waldman, D. and Siegel, D. (2008). Defining the socially responsible leader. Leadership Quarterly, 19 (1), 117–131.
- Wood, V., Chonko, L. and Hunt, S. (1986). Social responsibility and personal success: Are they incompatible?. Journal of Business Research, 14(3), 193–212.
- Zhang, J.W., Howell, R.T., Caprariello, P.A. and Guevarra, D.A. (2014). Damned if they do, damned if they don’t: Material buyers are not happier from material or experiential consumption. Journal of Research in Personality, 50, 71–83.
|