- آذر عادل،پور درویشی علی. بهبود سیستم کارت امتیازی متوازن BSC بر اساس منطق فازی، جهاد دانشگاهی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، مجموعه مقالات سومین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد).1386)
- اورک، فرزانه؛ بابایی زکلیکی، محمد علی ارزیابی ارتباط بین قابلیـتهـای بازاریـابی و عملکـرد سازمان در شرکتهای تولیدکنندة موادغذایی در شـهر تهـران. فصـلنامة مـدیریت برنـد، 2( 4).(1394). 147-176
- حجازی، رضوان؛ جوادی، شهره؛ یزدانی طبایی، سارا. مقایسه روشهای ارزیابی سازمان: کارت امتیازی متوازن BSC)) و مدل تعالی (EFQM). پژوهش حسابداری شماره 9 . (1392)
- حسین زاده شهری، معصومه؛ حبیبی، معصومه؛ حیدری، وجیهه .بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر حسگری و شکل گیری استراتژی خلاق و به موقع بازاریابی (مـورد مطالعـه: صـادرکنندگان کاشی و سرامیک). فصلنامة علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 5( 1 ).(1394). 69 -41.
- حسینی، سید احمد؛ قاضی زاده، مصطفی؛ عباسی اسفنجانی، حسین. بررسی تأثیر بـهکـارگیری بازاریـابی الکترونیکــی بــرعملکــرد صــادراتی صادرکنندگان نمونه بخش صنعت در سالهای1379-1384با تأکید بر اینترنت. دوماهنامه دانشور رفتار دانشگاه شاهد، سال پانزدهم، شماره32.(1387)
- حسینی، ابوالحسن، طبیبی، محمدرضا، حسینی ورامینی، سیدعلی .بررسی تاثیر همراستایی راهبردهای بازاریابی و عملکرد زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی در شرکتهای صنعتی تولید مبلمان اداری استان تهران، فصلنامه تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران، دوره 31 ،شماره 3 .(1392).222-241.
- حیدری کرد زنگنه، غلامرضا؛ نوروش، ایرج؛ جعفری، محمد حسن(1396). مسولیت اجتماعی و عملکرد مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار. مجله اقتصادی، شماره 3و 4، 53-78
- دهدشتی شاهرخ، زهره؛ ناطق، محمد؛ احسانی، راضیه(1396). تبیین رابطة قابلیتهای بازاریابی و عملکرد مالی سازمان. مجله مدیریت بازرگانی، دوره 9، شماره1، 103-128
- رجب بیگی، مجتبی؛ هاشم نیا، شهرام؛ طیبی طلوع، اصغر. سنجه های ارزیابی عملکرد بر اساس رویکرد ارزیابی متوازن( مورد مطالعه: شهرداری کرج). فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری / شماره اول.(1391). 81-69
- رجبی فرجاد، حاجیه؛ مطیعیان نجار، مجید. تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با ملاحظه نقش میانجی اقدامات راهبردی مدیریت منابع انسانی. فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین)ع( ، سال دهم، شماره 3 ، شماره پیاپی (1397). 191-214
- رضایی دولت آبادی ، حسین ؛ خائف الهی، احمد علی مدلی برای تعیین میزان تأ یثیر بازارگرا ی بر عملکرد کسب و کار با توجه به قابلیتهای بازاریابی در صنایع شیمیایی. فصلنامه مدرس علوم انسانی، دوره10، شماره1. (1385). صص 161-131
- رضایی، روح الله؛ بادسار، محمد؛ امین فنگ، داوود. تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد سازمانی در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 2-47، شماره. (1395). 877-865
- زارعی،عظیم؛ فارسی زاده،حسین؛ سیاه سرانی کجوری،محمد علی و دهقانی سلطانی، مهدی. تاثیر هوش سازمانی بر عملکرد سازمانی با بهره گیری از ظرفیت های بازاریابی، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، سال هفتم، شماره سیزدهم. (1394). صص 64-39
- سیف،یاسر محمدزمانی،مجمدرضا شجاعی، یاسر ؛ مقدم، رضا. ازاریابی کارآفرینانه، قابلیتهای بازاریابی و عملکرد کسب وکارهای پروژه محور.مدیریت بازرگانی، دوره10، شماره. (1397). صص 164-145
- عاطفت دوست, علیرضا؛ خائف الهی, احمدعلی, فانی, علی اصغر؛ دانایی فرد،حسن . بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن متغیرهای میانجی تعهد سازمانی و کارآفرینی سازمانی (مطالعة موردی: شرکت فولاد مبارکة اصفهان). مدیریت بازرگانی, 5(4). (1392). 21-42.
- عدالتی، سیروس. بررسی تأثیر انعطاف پذیری راهبردی و عملیاتی برعملکرد سازمانی در شرکت ملی مناطق نفخیز جنوب (مورد مطالعه ادارات ستادی مناطق نفتخیز-جنوب). پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. (1395).
- غفاری، پیمان؛ خادمی مقدم، عبداله و غلامی، بهمن( 1391). بررسی ارتباط میان سرمایه گذاری در IT و عملکرد مالی شرکت.فصلنامه پژوهش های مدیریت، ویژه نامه شماره 94 و 95
- فیض، داود؛ ملکی مین باشررزگاه، مرتضی؛ زنگیان، سمیه. بررسی تأثیر قابلیت های بازاریابی برکارآفرینی سازمانی شرکتهای کوچک ومتوسط(مورد مطالعه شرکت موادغذایی تهران همبرگر). پژوهشنامه ی مدیریت اجرایی، سال پنجم، شماره ی دهم. (1392).
- گلزار، ابراهیم؛ نجفی، سید اسماعیل؛ ساطانی، رویا. ارزیابی عملکرد مدیران ستادی یکی از شرکت های فرعی تابعه وزارت نفت با استفاده ازروش تلفیقی BSC- D. مجله نخبگان علوم و مهندسی، جلد 4 -شماره 2. (1398)
- ملکی مین باش رزگاه،مرتضی؛ امینی خیابانی، غلامرضا؛ خوانساری، یحیی. ارزش سازی ظرفیت های بازاریابی با تأکید بر کارآفرینی محوری و بازارمحوری؛ نقش میانجی نگرش نوآورانه.فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 10(1) . (1398). صص104-87
- منگلی، نسرین؛رضایی، روح الله؛ صفا، لیلا. تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد مالی و مشتری کسب و کارهای گلخانهای در شهرستان جیرفت. علوم و فنون کشتهای گلخانه ای، سال هشتم، شماره چهارم. (1396).
- نوع پسند اصیل، سید محمد؛ رمضان پور، اسماعیل؛ عطاری اصل، پیمان. تأثیر قابلیت بازاریابی، نوآوری و یادگیری بر عملکرد سازمان) مطالعه موردی:پتروشیمی تبریز). مدیریت بهره وری، سال نهم، شماره. (1395). 95-124
- نوروزی، حسین، عبداله پور، سجاد؛ گنجعلی وند، سمیه؛ معصومی، سید غزل. تأثیر بازارگرایی صادرات بر افزایش صادرات در صنعت خشکبار. مدیریت کسب و کارهای بین الملل، سال اول،شماره . (1397). صص 123-103
- Aali, A. A., Lim, J. S., Khan, T. & Khurshid, M. (2013). Marketing capability and export performance: The moderating effect of export performance. South African Journal of Business Management, 44 (3): 59-70
- Abiodun, E. A., & Kolade, O. G.(2020). Marketing Strategies Impact On Organizational Performance. INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENTIFIC & TECHNOLOGY RESEARCH VOLUME 9, ISSUE 01
- Abiavi, N., Mehralizadeh, Y. & Husseinpour, M. . Study of factors affecting organizational entrepreneurship and its relationship with organizational performance (Case study: Imam Khomeini Relief Committee of Khuzestan province). Proceeding of Student Conference on Entrepreneurship, Tehran, 20 and 21 October (2012): 1 -12 (In Farsi).
- Adeola, S.A., Olufemi, O.A., Jubril, L.O., & Peter, S.B. THE IMPACT OF MARKETING CAPABILITY AND DIVERSIFICATION STRATEGY ON PERFORMANCE. Journal of Marketing and Consumer Research, Vol.13. (2015).
- Agyapong, A., Essuman, D. & Yeboah, L. A. K. .Performance implications of strategic planning and marketing capability in micro and small businesses in an emerging African economy: a contingent resource-based view. Journal of Small Business & Entrepreneurship, 4 (31), (2019): 1-20.
- Arban, A. & Buglino, L. A multimentional performance model for consolidating balanced scorecards. Journal of advances in engineering software, 34, (2003): 339-349.
- Ayoup, H. The Application of Strategy Map in the Balanced Scorecard Implementation: A Case of a Public Organization. INTERNATIONAL JOURNAL OF ACADEMIC RESEARCH IN BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES, 8(8), (2018).
- Barney JB . How marketing scholars might help address issues in resource-based theory. Journal of the Academy of Marketing Science,42(1), (2014): 24–26.
- Benková , , Gallo, P., Balogová , B., Nemec , J. Factors Affecting the Use of Balanced Scorecard in Measuring Company Performance12 (2020): 1178; doi:10.3390/su12031178
- Biégas, S. Marketing Innovation Capacity and Firm Perfor-mance in Brazilian Clothing Industries. REBRAE, Curitiba, v.11, n. 3. (2018): 343-355
- Cacciolattia, L., & Leeb, H.L. (2016). "Revisiting the Relationship between Marketing Capabilities and Firm Performance: The Moderating Role of Market Orientation, Marketing Strategy and Organizational Power". Journal of Business Research, 69(12), 5597-5610.
- Cao , G., Duan, Y., Banna, A.E. A dynamic capability view of marketing analytics: Evidence from UK firms. Industrial Marketing Management, Volume 76. (2019): 72-83
- Carton, R. B. Measuring organizational performance: An exploratory study (Doctoral dissertation, University of Georgia). (2004).
- Chew, D.A. S., Yan, Sh. & Cheah, Ch.Y.J. . "Core Capability and Competitive Strategy for Construction SMEs in China". Chinese Management Studies, 2(3) (2008).: 203–214
- Cravens, D.W., Ingram, T.N., La Forge, R.W., & Young, C.E. (1993). Behavior-Based and Outcome-Based Sales Force Control Systems. Journal of Marketing, 57(4), 47-59.
- Desarbo, W.S., Bendetto, A., song, A(2007). A heterogeneous resource base view exploring relationship between firm performance and capabilities. Journal of modeling in management. 2, 103-130
- Dudic, Z., Dudic, B., Gregus, M., Novackova, D., & Djakovic, I. The Innovativeness and Usage of the Balanced Scorecard Model in SMEs. Sustainability, 12(8), (2020):
- Eng, T. & Jones, G. An investigation of marketing capabilities and upgrading performance of manufacturers in mainland China and Hong Kong . journal of world business, 44(4), (2013) : 463-475
- Ghorbanizadeh, V., Habibi- Badrabadi, H. & Ebrahimzadeh, H. Moderating role of learning process in the relationship between intellectual capital and organizational performance. Journal of Public Administration, 5 (16), (2012): 135-161. (In Farsi)
- Ho, L. A. (2008). What affects organizational performance?. Industrial Management & Data Systems.
- HOGAN, S. J., COOTE, L. V. Organizational culture, innovation, and performance: A test of Schein’s model. Journal of Business Research, 67(8), (2014): 1609–1621.
- Jain, S. C., & Griffith, D. A. (Eds.). Handbook of research in international marketing. Edward Elgar Publishing. (2011).
- Kachouie,R., Mavondo,F., Sands, S. Dynamic marketing capabilities view on creating market change, European Journal of Marketing, (2018). https://doi.org/10.1108/EJM-10-2016-0588
- Kanibir H.,, Seydan, R.., Nart S. Determining the Antecedents of Marketing Competencies of SMEs for International Market Performance, Procedia -Social and Behavioral Sciences, 150, (2014): 12– 23
- Kiarazm, A. & Koohkan, F. Prioritizing Effective TQM Values on Financial Performance By Using AHP. Journal of Basic and Applied Scientific Research, 3(4), (2013): 197-202
- Kozlenkova IV, Samaha S and Palmatier R. Resource-based theory in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science 42(1), (2014): 1–21.
- Martin, S.L & Javalgi, R.G. Entrepreneurial orientation, marketing capabilities and performance: The Moderating role of Competitive Intensity on Latin American International New Ventures, Journal of Business Research. (2016).
- Merrilees, B., Rundle-Thiele, S., & Lye, A. Marketing capabilities: Antecedents and implications for B2B SME performance. Industrial Marketing Management, 40(3), . (2011): 368-375.
- Morgan, N.A., Vorhies, D.W., & Mason, C.H . Market orientation, marketing capabilities and firm performance., Strategic Management Journal, 30(8), (2009): 909–.920
- Massiera , PH., Trinchera , L., Russolillo ,G. Evaluating the presence of marketing capabilities: A multidimensional, hierarchical index. Recherche et Applications en MarketingVol. 33(1), .(2018):30–52
- Neely, A.D., Adams, C., Kennerley, M. The Performance Prism: The Scorecard for Measuring and Managing Stakeholder Relationships. London: Financial Times/Prentice Hall. . (2002).
- Narver J.C., Slater S.F. The effect of a market orientation on business profitability. Journal ofMarketing, No. 54, .(1990).
- Newbert, S.L. Empirical research on the resource-based view of the firm: An assessment and
- suggestions for future research. Strategic Management Journal, 28 (2), (2007): 121–146
- Nicolas, C.L., & Cerdan, A.L. (2011). "Strategic Knowledge Management, Innovation and Performance". International Journal of Information Management, 31, 502-509.
- Nwokah, N. G., Ugoji, E. I., & Ofoegbu, J. N. Product development and organizational performance. African Journal of Marketing Management, 1(3), (2009): 089-101.
- Orr, L.M., V.D. Bush and D.W. Vorhies. Leveraging firm-level marketing capabilities with marketing employee development. J. Bus. Res. 64, (2011): 1074-1081
- Shahin, A., Rezaei Dolatabadi, H. & Kouchekian, M. Proposing an Integrated Model of BSC and EFQM and Analyzing its Influence on Organizational Strategies and Performance. International Journal of Academic Research in Economics and Management Sciences, 1(3), (2012): 41-57
- Shepherd, D. A., Covin, G, F., Kuratko F. D. Project Failure from Corporate Entrepreneurship: Managing the Grief Proces . Journal of Business Venturing, 24(6), (2008): 588-600.
- Theodosiou, M., Kehagias, J., & Katsikea, E. (2012). "Strategic Orientations, Marketing Capabilities and Firm Performance: An Empirical Investigation in the Context of Frontline Managers in Service Organizations". Industrial marketing Management, doi:10.1016/j.indmarman.2012.01.001.
- Tuan, N., Nhan, N., Giang, P., & Ngoc, N. The effects of innovation on firm performance of supporting industries in Hanoi, Vietnam. Journal of Industrial Engineering and Management, 9(2), (2016): 413-431.
- Varmazyar, M., Dehghanbaghi, M. & Afkhami, M. A novel hybrid MCDM model for performance evaluation of research and technology organizations based on BSC approach. Evaluation and Program Planning, 58, (2016): 114-25.
- Vorhies, D.W., Orr, L.M. & Bush, V.D. Improving customer-focused marketing capabilities and firm financial performance via marketing exploration and exploitation. J. of the Acad. Mark. Sci. 39, (2011): 736–756 doi:10.1007/s11747-010-0228-z
- Vorhies, D.W. and N.A. Morgan. Benchmarking marketing capabilities for sustained competitive advantage.J. Market.(2005). 69(1): 80-94.
- Vorhies, D.W., Morgan, R.E. & Autry, C.W. Product-market strategy and the marketing capabilities of the firm: Impact on market effectiveness and cash flow performance. Strategic Management Journal, 30 (12), (2009): 1310–1334.
- Waluyo,M. Syamsul, H., Soetjipto, N. Sumiati, H. Analysis of balance scorecards model performance and perspective strategy synergized by, MATEC Web of Conferences 58, 02003 , (2016). DOI: 10.1051/ matec 5 conf/2016 802003
- Zhou, K. Z., Brown, J. R., & Dev, C. S. Market orientation, competitive advantage, and performance: A demand-based perspective. Journal of business research, 62(11), (2009): 1063-1070.
|