تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,232 |
تعداد مقالات | 20,475 |
تعداد مشاهده مقاله | 25,229,055 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 22,861,311 |
شناسایی شاخصهای سنجش یادگیری فناورانه: فراترکیب مطالعات پیشین | ||
دانش کارآفرینی | ||
دوره 3، شماره 3 - شماره پیاپی 8، آذر 1402، صفحه 1-19 اصل مقاله (728.49 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/enkn.2023.23055 | ||
نویسندگان | ||
هدایت صمدی انصاری1؛ محمدرضا رضوی 1؛ پریوش جعفری2 | ||
1گروه مدیریت تکنولوژی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
2گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
یادگیری فناورانه به عنوان شیوهای برای ارتقاء توانمندیهای فناورانه، به ویژه در دهههای اخیر مورد توجه محققان بوده است. یکی از موضوعات مهم در یادگیری فناورانه، سنجش ابعاد مختلف این یادگیری است. بررسی مطالعات گذشته نشان میدهد علی رغم تاکید بر اهمیت تعیین شاخصهایی برای سنجش یادگیری فناورانه، چارچوب یکپارچهای ارائه نشده و اغلب مطالعات بر تاثیر یادگیری فناورانه بر حوزههای خاص تاکید دارند. این تحقیق با بررسی منابع مختلف و استفاده از روش فراترکیب، به دنبال تبیین چارچوبی برای سنجش سبکهای یادگیری فناورانه و ارائه یک دستهبندی مشخص از آنها است. برای نیل به این هدف، مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبر طی سالهای 2000 الی 2021 بررسی شده و با ترکیب یافتهها به شیوهای نظاممند، تلاش شد چارچوبی کاملتر برای سنجش ابعاد مختلف یادگیری فناورانه ارائه شود. معرفی شاخصهای سنجش یادگیری مبتنی بر علم، شاخصهای سنجش یادگیری مبتنی بر تجربه، تفکیک و ارائه شاخصهای سنجش نوآوریهای ناشی از این یادگیریها و دسته بندی آنها به سه سطح پایه، متوسط و پیشرفته؛ از جمله مهمترین نتایج این تحقیق میباشند. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری فناورانه؛ یادگیری علم محور؛ یادگیری تجربه محور؛ فراترکیب؛ سبک های نوآوری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 178 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 28 |