تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,232 |
تعداد مقالات | 20,476 |
تعداد مشاهده مقاله | 25,274,523 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 22,928,253 |
بررسی میزان جذب دانشجویان و فارغالتحصیلان رشته مدیریت فرهنگی در مشاغل مدیریتی و فرهنگی کشور و ارائه راهبردهایی جهت سیاستگذاری موثر | ||
مدیریت فرهنگی | ||
مقاله 3، دوره 7، 2(پیاپی 20)، تیر 1392، صفحه 32-50 اصل مقاله (361.63 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سید رضا صالحی امیری* 1؛ علی ربیعی 1؛ زهرا علاف بهبهانی* 2 | ||
1ندارد | ||
2مسئول مکاتبات | ||
چکیده | ||
مقدمه و هدف پژوهش: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان جذب دانشجویان مدیریت فرهنگی در مشاغل مدیریت فرهنگی کشور و سیاستگذاری مناسب در این زمینه به تفحص پرداخته و راهبردهای اساسی را برای سیاستگذاری موثر مدیریتی از الزامات و هدف این تحقیق ذکر میکند. بررسی وضعیت بهکارگیری و جذب دانشجویان مدیریت فرهنگی در مشاغل مدیریتی و فرهنگی کشور و ارائه راهبردهایی برای ارتقای آن از اهداف کاربردی پژوهش حاضر خواهد بود. روش پژوهش: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت مطالعهای توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری دانشجویان و فارغالتحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در رشته مدیریت و برنامهریزی فرهنگی است. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان میدهد که 4/48 درصد از شاغلین اعلام کردهاند؛ رشته تحصیلی مدیریت فرهنگی در سازمان محل اشتغال آنها در ردیف مشاغل شغلی و استخدامی قرار دارد و در مقابل 6/51 درصد در پاسخ به این سؤال پاسخ منفی دادهاند. سطح دانشی با 4/72 دارای بالاترین میانگین و شیوههای آموزشی با 1/53 درصد پایینترین میانگین در شاخصهای جذب دانشجویان به مشاغل مدیریتی و فرهنگی بوده است. نتیجهگیری: سطح دانشی دانشجویان مدیریت و برنامهریزی فرهنگی به میزان بیشتر و شیوههای آموزشی به میزان کمتری در جذب آنها به مشاغل مرتبط موثر بوده است. بنابراین راهبردها و اقدامات اساسی سیاستگذاری موثر در خصوص میزان جذب دانشجویان و دانشآموختگان رشته مدیریت و برنامهریزی فرهنگی در سازمانها و نهادهای فرهنگی کشور در چند سطح ساختاری، سیاسی، برنامهای و... لازمالاجراست. | ||
کلیدواژهها | ||
سیاستگذاری فرهنگی؛ مدیریت فرهنگی؛ جذب دانشجویان؛ جذب فارغالتحصیلان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,096 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 434 |