تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,168 |
تعداد مقالات | 20,045 |
تعداد مشاهده مقاله | 23,630,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 21,720,498 |
رابطه هوش اجتماعی مدیران، ذهنیت فلسفی آنان و سلامت سازمانی مدارس در مقاطع تحصیلی سهگانه آموزش و پرورش شهرستان بناب | ||
مدیریت فرهنگی | ||
مقاله 5، دوره 5، 2 (پیاپی 12)، تیر 1390، صفحه 70-84 اصل مقاله (232.1 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
جعفر بیکزاد* 1؛ یوسف بیگزاده* 1؛ معصومه سلطان داداشی* 2 | ||
1ندارد | ||
2مسئول مکاتبات | ||
چکیده | ||
مقدمه و هدف پژوهش: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش اجتماعی مدیران، ذهنیت فلسفی آنان و سلامت سازمانی مدارس مقاطع سهگانه تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان بناب میباشد. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر روش، توصیفی- همبستگی، و از حیث هدف، کاربردی است و نمونه آماری با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، از بین مدیران مدارس مقاطع سهگانه تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان بناب انتخاب شده است. برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده از پرسشنامههای هوش اجتماعی سیلو را شامل 21 سوال، سلامت سازمانی پارسونز شامل 40 سوال و ذهنیت فلسفی اسمیت شامل 60 سوال، از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه استفاده گردیده است. یافتهها: نتایج حاصل از آزمون فرضیهها، نشان دهنده تایید رابطه هوش اجتماعی، بعد آگاهی اجتماعی و بعد مهارتهای اجتماعی با سلامت سازمانی و رد سایر فرضیهها میباشد. نتیجهگیری: بین میزان سلامت سازمانی مدارس دارای مدیران برخوردار از هوش اجتماعی، آگاهی اجتماعی و مهارتهای اجتماعی (بالا، متوسط و پایین) در مدارس شهرستان بناب تفاوت معنیداری وجود دارد، ولی بین میزان سلامت سازمانی مدارس برخوردار از ذهنیت فلسفی و ابعاد آن تفاوت معنیداری وجود ندارد. | ||
کلیدواژهها | ||
هوش اجتماعی؛ سلامت سازمانی؛ ذهنیت فلسفی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,316 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 731 |