تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,232 |
تعداد مقالات | 20,475 |
تعداد مشاهده مقاله | 25,241,769 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 22,893,447 |
بررسی ویژگیهای مدل سیستمی یادگیرنده در بانک ملی ایران | ||
مدیریت فرهنگی | ||
مقاله 2، دوره 3، 2(پیاپی 4)، تیر 1388، صفحه 19-36 اصل مقاله (405.38 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
طاهره فیضی* 1؛ نرگس شهبازی* 2 | ||
1نویسنده و مسئول مکاتبات | ||
2ندارد | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش تشریح و تبیین ویژگیهای سازمان یادگیرنده ، ارائه راهبرد ها ی نو به مدیران و نیز ایجاد ذهنیتی کاملا جدید در رابطه با مفاهیم کار و یادگیری در سازمان، با استفاده از رویکردی نظام مند است . بدین منظور ابعاد سازمان یادگیرنده در بانک ملی ایران ارزیابی و به منظور حرکت به سوی یادگیرندگی نقاط ضعف موجود مورد بررسی قرار می گیرد. پژوهش اجرا ش ده، از نظر هدف بنیادی و از لحاظ روش، توصیفی – پیمایشی است. به منظور ارزیابی شاخص های سازمان یادگیرنده در بانک ملی ایران از مدل سیستمی مایکل جی . مارکوارت 1 استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی مولف ههای اصلی و آزمون های تی و فریدمن استفاده شده است. به طور کلی نتایج تجزیه و تحلیل داده ها موقعیت بانک ملی را بر روی پیوستار سازمان یادگیرنده ضعیف و متوسط ارزیابی کرده است که به منظور رفع دلایل شناسایی شده برای عدم تطابق بانک ملی ایران با ویژگ یهای مدل سیستمی سازمان یادگیرنده و تحقق یادگیری سازمانی در آن راهکارهایی پیشنهاد شده است | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری؛ سازمان یادگیرنده؛ یادگیری سازمانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 980 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,175 |