تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,232 |
تعداد مقالات | 20,476 |
تعداد مشاهده مقاله | 25,266,262 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 22,921,030 |
بکارگیری رویکرد تلفیقی تحلیل پوششی دادهها و فرایند تحلیل سلسله مراتبی برای ارزیابی کارایی دانشکدههای دانشگاه شهید بهشتی | ||
آینده پژوهی مدیریت | ||
مقاله 3، دوره 22، شماره 2(پیاپی 89)، تیر 1390، صفحه 25-36 اصل مقاله (343.55 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
اکبر عالم تبریز* 1؛ حسام سعیدی* 2؛ صارم دیلمی معزی* 1 | ||
1ندارد | ||
2مسئول مکاتبات | ||
چکیده | ||
از طریق سنجش عملکرد میتوان ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت و حداقل نمودن منابع ورودی، وضعیت موجود را بهبود بخشید. در این راستا نیاز است که دانشگاه از کارایی دانشکدههای خود مطلع گردیده و علل کارایی و ناکارایی آنها را بررسی نماید و با برنامه ریزی مناسب به اصلاح و هدایت واحدهای ناکارا بپرداز د . در این مقاله با توجه به اهمیت دانشگاهها به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در کشور، کارایی دانشکدههای دانشگاه شهید بهشتی به روش تحلیل پوششی دادهها با استفاده از مدلCCR مضربیورودی محور در دو حالت ساده و بر اساس مدل برنامه ریزی آرمانی (حداقل کردن حداکثر میزان انحرا ف ) طی دوره تحصیلی 1386-1388 اندازهگیری شده است. در ادامه با استفاده از رویکرد تلفیقی تحلیل پوششی دادهها و تحلیل سلسله مراتبی به رتبه بندی دانشکدهها پرداخته و سرانجام رتبه بندی نهایی و تحلیلی برای روشهای بکار گرفته شده بیان شده است. یافتههای تحقیق نشان می دهد طی دوره مورد بررسی دانشکدههای علوم، ادبیات و علوم انسانی، و مدیریت و حسابداری بر اساس شاخصهای درنظر گرفته شده جز دانشکدههای برتر میباشند. | ||
کلیدواژهها | ||
کارایی نسبی؛ روش ناپارامتریک؛ تحلیل سلسله مراتبی؛ تحلیل پوششی دادهها؛ برنامه ریزی آرمانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 950 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,107 |