تعداد نشریات | 50 |
تعداد شمارهها | 2,172 |
تعداد مقالات | 20,093 |
تعداد مشاهده مقاله | 23,674,057 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 21,750,301 |
ارزیابی کیفیت پایان نامه های کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی به منظور ارتقاءکیفیت یادگیری دانشگاهی | ||
آینده پژوهی مدیریت | ||
مقاله 1، دوره 25، شماره 1 (پیاپی 100)، اردیبهشت 1393، صفحه 1-12 اصل مقاله (495.54 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عبدالرحیم نوه ابراهیم* 1؛ یزدان منصوریان* 1؛ سکینه رحیمی* 2 | ||
1دانشیار دانشگاه خوارزمی | ||
2دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی | ||
چکیده | ||
زمینه: پایان نامه های دانشگاهی از دو بعد، قابل توجه و بررسی هستند: محتوا و ساختار. پژوهشها باید به روش علمی انجام شده، و نتایج حاصله، با رعایت اصول نگارش علمی گزارش شود. هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفی پایان نامه های کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تربیت معلم در سالهای 89-80 صورت گرفت. روش: پژوهش به روش توصیفی- تحلیلی انجام گرفت. تعداد 57 پایان نامه به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفت. دادهها با استفاده از پرسشنامهای که حاوی 96 سؤال در هفده شاخص و هفت بخش شامل مدخل، کلیات، ادبیات، روش، یافتهها، نتیجهگیری و منابع گردآوری شد. ابزار گردآوری دادهها، مشاهده و به صورت اسنادی انجام گرفت و بر اساس مقیاس پنج درجهای لیکرت درجه بندی شد. تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای آمار توصیفی از قبیل فراوانی، درصد، درصد تراکمی، میانگین و انحراف استاندارد، صورت گرفت. یافتهها: یافتهها نشان داد میانگین کل بخشهای هفتگانه در پایان نامه های مورد بررسی، بر اساس پیوستار پنج درجه ای مطلوبیت در وضعیت نسبتاً مطلوب قرار گرفت. بخشهای مدخل ، یافتهها و منابع در وضعیت مطلوب و بخشهای کلیات، ادبیات، روش، و نتیجهگیری در وضعیت نسبتاً مطلوب قرار گرفت. نتیجهگیری: نتایج نشان داد پایان نامهها در وضعیت نسبتاً مطلوب قرار دارند. برگزاری کارگاههای روش تحقیق، ارائه دروسی مبنی بر اصول نگارش علمی و پایان نامه نویسی، ارزیابی مرتب پایان نامهها و تدوین دستورالعملی که بخشهای مختلف پایان نامه را تشریح نماید، میتواند در ارتقاء کیفیت پایان نامهها تأثیرگذار باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی؛ پایاننامه؛ تحلیل محتوا؛ اصول نگارش علمی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,187 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 671 |